Overclock.net › Forums › Case Mods & Cases › Builds & Case Mods › Case Mods › Case Mod Work Logs › [Scratch] Oak PC case, "Durandal"
New Posts  All Forums:Forum Nav:

[Scratch] Oak PC case, "Durandal" - Page 10

post #91 of 318
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by ivanlabrie View Post

lol

I found it googling this: scpr flexible heatpipes...come on tongue.gif

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?f=8&t=63014

I think you could add padding whilst making the rig look great if you went for a silent build. If you somehow get a 3570k you can delid it and use liquid pro on the die. They run amazingly cool once delidded, and I bet you could get away with running it oced to 4.5ghz passive.

Woah, those look pretty sweet. And 4.5ghz PASSIVE? Excuse me while I change my shorts. I guess it's time to look for a massive heat sink to stick one of those too biggrin.gif

They seem kinda tricky to get though :S
Edited by KillThePancake - 3/5/13 at 11:24am
post #92 of 318
Quote:
Originally Posted by KillThePancake View Post

Woah, those look pretty sweet. And 4.5ghz PASSIVE? Excuse me while I change my shorts. I guess it's time to look for a massive heat sink to stick one of those too biggrin.gif

They seem kinda tricky to get though :S

There's a guy selling them for 10 a pop over there...already pm'd him and he said he has a crapton of them biggrin.gif
I was gonna get some for my benching endeavours, felt like sharing the info.

EDIT: Most delidded chips run 4.5ghz with say 1.25v at 50c under IBT max memory test, with a 25c ambient temp. I bet you can pull it off and still end up below the 90c max reccomended temp for 24/7 use. I was planning to do something similar, people said "hey you can't do that!" and I said, challenge accepted biggrin.gif
Gonna try to get 5ghz to run passive with my Silver Arrow and a delidded chip. lol
Edited by ivanlabrie - 3/5/13 at 4:35pm
post #93 of 318
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by ivanlabrie View Post

There's a guy selling them for 10 a pop over there...already pm'd him and he said he has a crapton of them biggrin.gif
I was gonna get some for my benching endeavours, felt like sharing the info.

EDIT: Most delidded chips run 4.5ghz with say 1.25v at 50c under IBT max memory test, with a 25c ambient temp. I bet you can pull it off and still end up below the 90c max reccomended temp for 24/7 use. I was planning to do something similar, people said "hey you can't do that!" and I said, challenge accepted biggrin.gif
Gonna try to get 5ghz to run passive with my Silver Arrow and a delidded chip. lol
Well then lol. Looks like I'm going to have to get some and do some experimenting biggrin.gif Thanks a lot! I've just wanted this project to be something different than the standard PC, and this definitely helped. Thank you!
post #94 of 318
No prob, I wanted to do something similar but couldn't come up with the funds just now. Figured someone worthy of that idea might use it tongue.gif
I bow to your wood workmanship thumb.gif
post #95 of 318
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by ivanlabrie View Post

No prob, I wanted to do something similar but couldn't come up with the funds just now. Figured someone worthy of that idea might use it tongue.gif
I bow to your wood workmanship thumb.gif
Now the only question is what to transfer heat to. I have to come up with the funds too, but hopefully I will soon. I don't want people to get bored of this build log. And thanks!
post #96 of 318
Some form of radiator, maybe those air conditioner rads found in the condenser. You can get those for free probably, with some luck.
Hardware stores carry all sorts of heatsinks too...
I'm gonna leave this here...
Edited by ivanlabrie - 3/5/13 at 7:19pm
post #97 of 318
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by ivanlabrie View Post

Some form of radiator, maybe those air conditioner rads found in the condenser. You can get those for free probably, with some luck.
Hardware stores carry all sorts of heatsinks too...
I'm gonna leave this here...
So you're saying I should start dumpster diving? tongue.gif I'll have to take a look at the hardware store here. I want that card soo badly, but that would be such a space heater biggrin.gif I would probably make the GPU have a separate radiator with those heatpipes. This is all good, because I'm also a silence freak. My rig is pretty loud right now (Gotta love old cases with 80mm fans -_-) and it's driving me up a wall lol
post #98 of 318
Ouch...I have my 5300rpm 120x38 fan spinning at 700rpm atm, can't hear it. biggrin.gif
I only hear my fridge, and my chinchilla jumping around, and the pidgeon in my avatar insulting it from time to time. xD
I think you can get away with cooling a decent gaming gpu at stock with those heatpipes and a heatsink.
Something like a couple of nofan coolers would work good, or hr02 macho ones, no need to go 100% passive though. A little airflow would reduce temps by a lot without introducing audible noise.

Ok, the heatpipe guy answered my pm, 25usd for two of them shipped to Argentina! They dissipate up to 120w each tongue.gif
http://www.amecthermasol.co.uk/AmecThermasolFlatCoolPipes.html
Edited by ivanlabrie - 3/6/13 at 1:21pm
post #99 of 318
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by ivanlabrie View Post

Ouch...I have my 5300rpm 120x38 fan spinning at 700rpm atm, can't hear it. biggrin.gif
I only hear my fridge, and my chinchilla jumping around, and the pidgeon in my avatar insulting it from time to time. xD
I think you can get away with cooling a decent gaming gpu at stock with those heatpipes and a heatsink.
Something like a couple of nofan coolers would work good, or hr02 macho ones, no need to go 100% passive though. A little airflow would reduce temps by a lot without introducing audible noise.

Ok, the heatpipe guy answered my pm, 25usd for two of them shipped to Argentina! They dissipate up to 120w each tongue.gif
http://www.amecthermasol.co.uk/AmecThermasolFlatCoolPipes.html
Lucky tongue.gif Birds are definitely fun lol. My cousin had a Dove that lived for 14 years, since we were born really. It was like 2 summers ago he passed. He was annoying though xD Especially in the mornings lol. I'm just trying to find ways to mount a heatsink now.

On a side note, I brought Durandal home today. Hopefully it will be back in the shop soon :/
post #100 of 318
Yeah, my buddy Burd can get annoying fast, but only if you go near him and he's in a bad mood (he starts insulting you, like I call it xD)

There are some heatpipes rated for 310w in that site!!! O.O
You should get those for your oced rig...and figure out a way to mount them to a heatsink, or turn the case into a big heatsink for everything.
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Case Mod Work Logs
Overclock.net › Forums › Case Mods & Cases › Builds & Case Mods › Case Mods › Case Mod Work Logs › [Scratch] Oak PC case, "Durandal"