Overclock.net › Forums › Specialty Builds › Small Form Factor Systems › Cooler Master Elite 130?
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Cooler Master Elite 130? - Page 3

post #21 of 177
Quote:
Originally Posted by KillThePancake View Post

I'm kinda torn between this and the mATX Prodigy, but I guess I'll find out which one I want eventually biggrin.gif

IMHO the Prodigy is too big. Just go mATX if you wanna go that size. At least you'd have the benefit of the extra PCI slots with that size. Not trying to slam that case but it is at a point where it kinda looses the appeal of a SFF case, for me at least.

The CM 130 looks just right to me. ATX PSU, long GPU's and can fit a aio water cooler and retains a small size.
post #22 of 177
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by andydviking View Post

IMHO the Prodigy is too big. Just go mATX if you wanna go that size. At least you'd have the benefit of the extra PCI slots with that size. Not trying to slam that case but it is at a point where it kinda looses the appeal of a SFF case, for me at least.

The CM 130 looks just right to me. ATX PSU, long GPU's and can fit a aio water cooler and retains a small size.
It is kinda large, the one thing that doesn't appeal to me about the Prodigy is that it looks like everything was just kinda "tossed in" and sloppy looking, layout wise. Say, if you want to use a 3.5 in drive, you lose a fan, and it has that weird 2.5 in mounting bracket that sits in front of everything.

The only reason I like the Prodigy better is mATX for the 4 RAM slots and dual GPU capabilities. I wouldn't mind mini-ITX, but price is another factor for me, I can't really afford the "good" intel mini itx boards, just AMD stuff. In which, there are not a lot of mini ITX options, at least not as good as the intel counterparts.
post #23 of 177
Quote:
Originally Posted by KillThePancake View Post

It is kinda large, the one thing that doesn't appeal to me about the Prodigy is that it looks like everything was just kinda "tossed in" and sloppy looking, layout wise. Say, if you want to use a 3.5 in drive, you lose a fan, and it has that weird 2.5 in mounting bracket that sits in front of everything.

The only reason I like the Prodigy better is mATX for the 4 RAM slots and dual GPU capabilities. I wouldn't mind mini-ITX, but price is another factor for me, I can't really afford the "good" intel mini itx boards, just AMD stuff. In which, there are not a lot of mini ITX options, at least not as good as the intel counterparts.
Oh so you mean you want the mATX prodigy and not the ITX? If that's the situation then I was just misunderstanding. I'm just not into the ITX version.
post #24 of 177
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by andydviking View Post

Oh so you mean you want the mATX prodigy and not the ITX? If that's the situation then I was just misunderstanding. I'm just not into the ITX version.
Yep lol. The ITX version is a massive waste of space. I'm just stuck between mATX and Mini ITX now.
post #25 of 177
Join the club pancake.

Anyone know if I could fit a 680 classified in here?
post #26 of 177
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by ZRock View Post

Join the club pancake.

Anyone know if I could fit a 680 classified in here?
GTX 680 Classified: 10.5 inches
Maximum card length: 13.5 inches
thumb.gif
post #27 of 177
Pancake, I saw that too when I was trying to do my research. My issue lies in the fact that people say the card is actually too tall for most ITX cases, not too long.
post #28 of 177
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by ZRock View Post

Pancake, I saw that too when I was trying to do my research. My issue lies in the fact that people say the card is actually too tall for most ITX cases, not too long.

I see what you mean now, I think it would fit, you'd just lose the top hole/grommet.
post #29 of 177
How in the world does one watercooling tube grommet help, you need two, unless you are evaporating the fluid when you are done with it. tongue.gif

I currently have the Prodigy and I agree it has some cable routing and component placement issues but I like the fact that I don't have to fight the PSU for space, that is the only issue I see for this case. Watercooling could mitigate the issue but then you can't have a 240mm rad. This version definitely looks better than the one with the silver front panel though, looks like a mini HAF almost.
post #30 of 177
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by speedytech7 View Post

How in the world does one watercooling tube grommet help, you need two, unless you are evaporating the fluid when you are done with it. tongue.gif

I currently have the Prodigy and I agree it has some cable routing and component placement issues but I like the fact that I don't have to fight the PSU for space, that is the only issue I see for this case. Watercooling could mitigate the issue but then you can't have a 240mm rad. This version definitely looks better than the one with the silver front panel though, looks like a mini HAF almost.
Ha, I just realized that lol.

The psu does take up a lot of real estate, and I did see a mod with the 120 Advanced where someone stuck a 240 rad on the right side of the case. I'd post a link but it's over on [H]

And I agree that this one looks a million times better. Best part is, my Sentry Mesh fan speed controller blends in with the front mesh on this case biggrin.gif
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Small Form Factor Systems
Overclock.net › Forums › Specialty Builds › Small Form Factor Systems › Cooler Master Elite 130?