Overclock.net › Forums › Video Games › Console Gaming › Xbox › Xbox 360 + LCD Monitor = Ownage
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Xbox 360 + LCD Monitor = Ownage

post #1 of 33
Thread Starter 
Hooked up my friends xbox 360 to his 3 year old 17" LCD, and man, it owns the mess out of any normal TV!
HD Rules!

It looked so good on his old LCD, i can't wait to try it out on my sceptre 20.1" LCD!
post #2 of 33
The Sceptre 20.1" is exceptional quality for its price. Yes, high resolutions rock.
Lynnfield Build
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsHard Drive
Intel Core i5 750 ASUS P7P55D EVO GTX280 RAID0 250GB Seagate Perp. 16MB 
Optical DriveOSMonitorKeyboard
Sony DVD+/-RW/RAM Windows 7 Ultimate x64 20.1" Sceptre 1680x1050 Logitech Slim 
PowerCaseMouseMouse Pad
Corsair TX650W Antec P180B Logitech G500 Allsop High-tracking Metal pad 
  hide details  
Reply
Lynnfield Build
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsHard Drive
Intel Core i5 750 ASUS P7P55D EVO GTX280 RAID0 250GB Seagate Perp. 16MB 
Optical DriveOSMonitorKeyboard
Sony DVD+/-RW/RAM Windows 7 Ultimate x64 20.1" Sceptre 1680x1050 Logitech Slim 
PowerCaseMouseMouse Pad
Corsair TX650W Antec P180B Logitech G500 Allsop High-tracking Metal pad 
  hide details  
Reply
post #3 of 33
Try hooking it up to a 42" Plasma. Now that looks good hooked up in HD.
Back to AMD
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Phenom II X6 1055T ASUS M4A89TD PRO GTX 260 G.SKILL ECO 2x2GB 
Hard DriveOSMonitorKeyboard
WD 500GB Win7 19" BenQ LCD Microsoft 
PowerCaseMouse
700W OCZ Cooler Master Elite Logitech G5 
  hide details  
Reply
Back to AMD
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Phenom II X6 1055T ASUS M4A89TD PRO GTX 260 G.SKILL ECO 2x2GB 
Hard DriveOSMonitorKeyboard
WD 500GB Win7 19" BenQ LCD Microsoft 
PowerCaseMouse
700W OCZ Cooler Master Elite Logitech G5 
  hide details  
Reply
post #4 of 33
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by Lude View Post
Try hooking it up to a 42" Plasma. Now that looks good hooked up in HD.
I bet it does! Would be even better.

I'm just still in awe, it's my first time seeing a console game in HD! No one i know has an HD TV at all. So it's a first for me
post #5 of 33
I wanna hook up my 360 to my monitor! What are you using to do it?
('́⌣'̀ )
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
i5 2500K ASUS P8P67 (REV 3.0) MSI GTX 560Ti Twin Frozr II/OC 8GB G.SKILL Ripjaws 1600 
Hard DriveOSPowerCase
Seagate 500GB Windows 7 x64 Corsair HX650 Antec 900 
Mouse
Logitech MX518 
  hide details  
Reply
('́⌣'̀ )
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
i5 2500K ASUS P8P67 (REV 3.0) MSI GTX 560Ti Twin Frozr II/OC 8GB G.SKILL Ripjaws 1600 
Hard DriveOSPowerCase
Seagate 500GB Windows 7 x64 Corsair HX650 Antec 900 
Mouse
Logitech MX518 
  hide details  
Reply
post #6 of 33
My 360 is hooked into my 22" widescreen Gears of War in 22" high def goodness is smexy lol

@phantomgrave http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/
post #7 of 33
Quote:
Originally Posted by noshibby View Post
My 360 is hooked into my 22" widescreen Gears of War in 22" high def goodness is smexy lol

@phantomgrave http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/
Ugh, more buying stuff. lol
('́⌣'̀ )
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
i5 2500K ASUS P8P67 (REV 3.0) MSI GTX 560Ti Twin Frozr II/OC 8GB G.SKILL Ripjaws 1600 
Hard DriveOSPowerCase
Seagate 500GB Windows 7 x64 Corsair HX650 Antec 900 
Mouse
Logitech MX518 
  hide details  
Reply
('́⌣'̀ )
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
i5 2500K ASUS P8P67 (REV 3.0) MSI GTX 560Ti Twin Frozr II/OC 8GB G.SKILL Ripjaws 1600 
Hard DriveOSPowerCase
Seagate 500GB Windows 7 x64 Corsair HX650 Antec 900 
Mouse
Logitech MX518 
  hide details  
Reply
post #8 of 33
Quote:
Originally Posted by phantomgrave View Post
Ugh, more buying stuff. lol
lol, mines not the microsoft branded one, so i only paid like 20 bucks canadian, and it works insanely good, because it also has the digital out, so i have the D-Sub connector going to the D-Sub in my monitor, my computer goes to the DVI, and I have an optical toslink cable to my X-Fi Front panel...

So my Xbox 360 audio goes through my computer, sounds amazing....
and looks amazing in its 22" high def glory
post #9 of 33
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by phantomgrave View Post
Ugh, more buying stuff. lol
I'll show you where i got mine from, it comes OEM style, but looks exactly the same as the microsoft one as far as i can tell, but at a much cheaper price. Trust me, you will not regret this.
Even my computer / graphics illiterate was in awe, he said "That is throw!"

Here the link to the one i got. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=006&sspagename=STRK%3AME WN%3AIT&viewitem=&item=160129789796&rd=1&rd=1

and here are several of the same things he is selling http://video-games.search.ebay.com/_...ZsmartQ5fbuy88

I'm pretty sure we can link to eBay in here, it's just in the for sale forum right?

**
Oh yeah and like noshibby said, sending your audio through your nice PC speakers is also way better. Hearing the 360 on my friends x-230 2.1 logitech speakers was awesome compared to our TVs. And i have the same speakers!
post #10 of 33
the best is playing gears of war on a 61" LCD with those HDMI cables... once my friend came over and we played during the whole night but with component cables instead of HDMI and it was soooo siiickk
It sucks I know
(13 items)
 
  
CPURAMHard Drive
Pentium 3, 736 mghz 256 mb 20 gb 
  hide details  
Reply
It sucks I know
(13 items)
 
  
CPURAMHard Drive
Pentium 3, 736 mghz 256 mb 20 gb 
  hide details  
Reply
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Xbox
Overclock.net › Forums › Video Games › Console Gaming › Xbox › Xbox 360 + LCD Monitor = Ownage