Overclock.net › Forums › Intel › Intel CPUs › e8400 or q6600?
New Posts  All Forums:Forum Nav:

e8400 or q6600? - Page 2

post #11 of 39
I vote Q6600 G0.

A little higher speed is nice, but twice the power is better.
post #12 of 39
I vote on Q6600.
The Kandalf
(16 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsGraphics
I7 5820K MSI X99S Gaming 7 ASUS R9 280X TOP Crossfire X ASUS R9 280X TOP Crossfire X 
RAMHard DriveOptical DriveOS
Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) Samsung SpinPoint F1 1TB HP DVD630 Ubuntu 
MonitorKeyboardPowerCase
2x Philips Brilliance 220CW Microsoft Wireless Desktop Elite Keyboard Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum Corsair 900D 
MouseMouse PadAudioAudio
Mionix Naos 8200 Razer Pro Solutions Arcam rDAC B&W CM1 
  hide details  
Reply
The Kandalf
(16 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsGraphics
I7 5820K MSI X99S Gaming 7 ASUS R9 280X TOP Crossfire X ASUS R9 280X TOP Crossfire X 
RAMHard DriveOptical DriveOS
Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) Samsung SpinPoint F1 1TB HP DVD630 Ubuntu 
MonitorKeyboardPowerCase
2x Philips Brilliance 220CW Microsoft Wireless Desktop Elite Keyboard Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum Corsair 900D 
MouseMouse PadAudioAudio
Mionix Naos 8200 Razer Pro Solutions Arcam rDAC B&W CM1 
  hide details  
Reply
post #13 of 39
the Q6600 is lot more "hardy" and will give a lot of performance, esp. if you do any video editing. the e8400 may give a slight advantage in gaming, but nothing that would be noticeable. my vote: Q6600 FTW.
Seven Below
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Q6600 G0 3.65ghz DFI LT P35 8800GTS 512mb 2x2GB MushkinRedline 1060mhz 
Hard DriveOSPowerCase
1 x 250GB 7200.10, 1 x 500GB WD AAKS Vista HP x64 CM 750w P180 
  hide details  
Reply
Seven Below
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Q6600 G0 3.65ghz DFI LT P35 8800GTS 512mb 2x2GB MushkinRedline 1060mhz 
Hard DriveOSPowerCase
1 x 250GB 7200.10, 1 x 500GB WD AAKS Vista HP x64 CM 750w P180 
  hide details  
Reply
post #14 of 39
Thread Starter 
alright well the q6600 seems pretty unanimous. but as far as uses go, I will basically only be using it for gaming 95 percent of the time, and then maybe a little photo and video editing.

but again, haha sorry but i can't stress this enough, to the people in support of the q6600, are you sure i can get it to a good speed on air?
post #15 of 39
Quote:
Originally Posted by fencefeet View Post
alright well the q6600 seems pretty unanimous. but as far as uses go, I will basically only be using it for gaming 95 percent of the time, and then maybe a little photo and video editing.

but again, haha sorry but i can't stress this enough, to the people in support of the q6600, are you sure i can get it to a good speed on air?
i ran 3.8 on my quad with a tuniq
    
CPUMotherboardGraphicsRAM
i7 2600k 5000mhz(so far) ASUS MAXIMUS IV EXTREME msi 6970 and 2 6950's Mushkin Enhanced Blackline 2133mhz 
Hard DriveOptical DriveOSMonitor
Force GT(os) M4 64gb(games) f3 1tb(other) Samsung Windows 7 64bit Samsung BX2450 
KeyboardPowerCaseMouse
Black widow XFX ProSeries 1050W PSU 80+Gold  Corsair 700D Deathadder 
Mouse Pad
nope! 
  hide details  
Reply
    
CPUMotherboardGraphicsRAM
i7 2600k 5000mhz(so far) ASUS MAXIMUS IV EXTREME msi 6970 and 2 6950's Mushkin Enhanced Blackline 2133mhz 
Hard DriveOptical DriveOSMonitor
Force GT(os) M4 64gb(games) f3 1tb(other) Samsung Windows 7 64bit Samsung BX2450 
KeyboardPowerCaseMouse
Black widow XFX ProSeries 1050W PSU 80+Gold  Corsair 700D Deathadder 
Mouse Pad
nope! 
  hide details  
Reply
post #16 of 39
Quote:
Originally Posted by fencefeet View Post
alright well the q6600 seems pretty unanimous. but as far as uses go, I will basically only be using it for gaming 95 percent of the time, and then maybe a little photo and video editing.

but again, haha sorry but i can't stress this enough, to the people in support of the q6600, are you sure i can get it to a good speed on air?
You should be able to hit 3ghz @ stock V.

EDIT: microman what Vcore? I can do 3.4Ghz @ 1.44V.
The Kandalf
(16 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsGraphics
I7 5820K MSI X99S Gaming 7 ASUS R9 280X TOP Crossfire X ASUS R9 280X TOP Crossfire X 
RAMHard DriveOptical DriveOS
Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) Samsung SpinPoint F1 1TB HP DVD630 Ubuntu 
MonitorKeyboardPowerCase
2x Philips Brilliance 220CW Microsoft Wireless Desktop Elite Keyboard Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum Corsair 900D 
MouseMouse PadAudioAudio
Mionix Naos 8200 Razer Pro Solutions Arcam rDAC B&W CM1 
  hide details  
Reply
The Kandalf
(16 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsGraphics
I7 5820K MSI X99S Gaming 7 ASUS R9 280X TOP Crossfire X ASUS R9 280X TOP Crossfire X 
RAMHard DriveOptical DriveOS
Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) Samsung SpinPoint F1 1TB HP DVD630 Ubuntu 
MonitorKeyboardPowerCase
2x Philips Brilliance 220CW Microsoft Wireless Desktop Elite Keyboard Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum Corsair 900D 
MouseMouse PadAudioAudio
Mionix Naos 8200 Razer Pro Solutions Arcam rDAC B&W CM1 
  hide details  
Reply
post #17 of 39
Quote:
Originally Posted by i_ame_killer_2 View Post
You should be able to hit 3ghz @ stock V.

EDIT: microman what Vcore? I can do 3.4Ghz @ 1.44V.
it was 1.45v
    
CPUMotherboardGraphicsRAM
i7 2600k 5000mhz(so far) ASUS MAXIMUS IV EXTREME msi 6970 and 2 6950's Mushkin Enhanced Blackline 2133mhz 
Hard DriveOptical DriveOSMonitor
Force GT(os) M4 64gb(games) f3 1tb(other) Samsung Windows 7 64bit Samsung BX2450 
KeyboardPowerCaseMouse
Black widow XFX ProSeries 1050W PSU 80+Gold  Corsair 700D Deathadder 
Mouse Pad
nope! 
  hide details  
Reply
    
CPUMotherboardGraphicsRAM
i7 2600k 5000mhz(so far) ASUS MAXIMUS IV EXTREME msi 6970 and 2 6950's Mushkin Enhanced Blackline 2133mhz 
Hard DriveOptical DriveOSMonitor
Force GT(os) M4 64gb(games) f3 1tb(other) Samsung Windows 7 64bit Samsung BX2450 
KeyboardPowerCaseMouse
Black widow XFX ProSeries 1050W PSU 80+Gold  Corsair 700D Deathadder 
Mouse Pad
nope! 
  hide details  
Reply
post #18 of 39
Thread Starter 
wow holy crap. hmm ok well assuming that you are a much more experienced OCer than me, I suppose its safe to say i can get about 3.2-3.4 then. what kinds of temps did you get?
post #19 of 39
If you are staying on AIR go with the E8400.. the thing makes little or no heat lol

If you are going above air (LOL) to water or TEC, get a Quad
    
CPUMotherboardGraphicsRAM
AMD Phenom 9950 Black Edition @ 3.0Ghz Gigabyte mATX 785G? HD3200 IGP *Passively cooled* 2x1GB WINTEC Crap, 2x2GB Patriot | DDR2 800 1.9v 
Hard DriveOSMonitorKeyboard
Western Digital AAKS Series 500GB Windows 7 Enterprise x64 Custom Cooked for SPEED Samsung 58" B650 1080p Plasma Logitech DiNovo Mini 
PowerCaseMouse
Silverstone 350Watt Silent PSU Cooler Master 590 Logitech DiNovo Mini 
  hide details  
Reply
    
CPUMotherboardGraphicsRAM
AMD Phenom 9950 Black Edition @ 3.0Ghz Gigabyte mATX 785G? HD3200 IGP *Passively cooled* 2x1GB WINTEC Crap, 2x2GB Patriot | DDR2 800 1.9v 
Hard DriveOSMonitorKeyboard
Western Digital AAKS Series 500GB Windows 7 Enterprise x64 Custom Cooked for SPEED Samsung 58" B650 1080p Plasma Logitech DiNovo Mini 
PowerCaseMouse
Silverstone 350Watt Silent PSU Cooler Master 590 Logitech DiNovo Mini 
  hide details  
Reply
post #20 of 39
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by XFreeRollerX View Post
If you are staying on AIR go with the E8400.. the thing makes little or no heat lol

If you are going above air (LOL) to water or TEC, get a Quad
you see thats the thing, I am not going to be upgrading to water for a very long time. I'm just gonna stick with my zalman 9500.

haha so crap im confused then.....so many different opinions
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Intel CPUs
Overclock.net › Forums › Intel › Intel CPUs › e8400 or q6600?