Overclock.net › Forums › Industry News › Software News › Spyware bill cloaks a mini-UCITA
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Spyware bill cloaks a mini-UCITA

post #1 of 11
Thread Starter 
Quote:
The holy grail for the software industry's political muscle has long been what in UCITA was called "electronic self help" - the right of software publishers to remotely disable their software on the mere suspicion that it hasn't been paid for. UCITA was ultimately stopped, but last Wednesday the Senate Commerce Committee held a hearing on a bill that nominally is supposed to fight spyware but seems intended to make remote disabling legal.
Source

Everyone, especially all you guys who are constantly arguing for your online "privacy rights", should read this and be aware of what's going on. And maybe write your Congressman as Ed suggests.
Vulcan's PC
(15 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Core i7 6700K Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7 EVGA GTX 970 G.Skill Ripjaws 4 DDR4-3000 16GB (4x4) 
Hard DriveHard DriveOptical DriveCooling
Crucial M500 SSD Western Digital Caviar LG Blu-Ray burner Cooler Master Hyper 212 Evo 
OSMonitorKeyboardPower
Windows 10 Pro x64 Acer XB270HU Logitech G15 ThermalTake Smart 750W 
CaseMouse
Lian Li PC-6077 Logitech G5 
  hide details  
Reply
Vulcan's PC
(15 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Core i7 6700K Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7 EVGA GTX 970 G.Skill Ripjaws 4 DDR4-3000 16GB (4x4) 
Hard DriveHard DriveOptical DriveCooling
Crucial M500 SSD Western Digital Caviar LG Blu-Ray burner Cooler Master Hyper 212 Evo 
OSMonitorKeyboardPower
Windows 10 Pro x64 Acer XB270HU Logitech G15 ThermalTake Smart 750W 
CaseMouse
Lian Li PC-6077 Logitech G5 
  hide details  
Reply
post #2 of 11
WOAH...what a load of crap. Well thats Privacy out the door. Just imagine they make a mistake...which they will and they disable a legit application..That would be annoying to say the least.

Yeah Piracy is wrong and can ruin things but IMO this is just a tad too far.
post #3 of 11
This is pretty nasty, I can already see someone disabling this feature out of software in the future, maybe you could probably get around it using proxies also ?

This is a crazy step against piracy, and its probably gonna work.
Calypso
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Intel Q6600 @ 3.6 Ghz Gigabyte EP45-UD3P XFX 9600 GT 6 Gigabytes Mixed Ballstix,Tracers 1:1 400MHZ 
Hard DriveOSMonitorKeyboard
2x Seagate 320, 1x 400 WD in Raid 0 Windows Vista Ultimate x86 ASUS MK241h 24" Microsoft Multimeda 
PowerCaseMouseMouse Pad
Rosewill 600W Xclio Windtunnel Microsoft Multimedia OSCS 
  hide details  
Reply
Calypso
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Intel Q6600 @ 3.6 Ghz Gigabyte EP45-UD3P XFX 9600 GT 6 Gigabytes Mixed Ballstix,Tracers 1:1 400MHZ 
Hard DriveOSMonitorKeyboard
2x Seagate 320, 1x 400 WD in Raid 0 Windows Vista Ultimate x86 ASUS MK241h 24" Microsoft Multimeda 
PowerCaseMouseMouse Pad
Rosewill 600W Xclio Windtunnel Microsoft Multimedia OSCS 
  hide details  
Reply
post #4 of 11
If windows 7 ended up with that crap and it made a mistake, it could cost
you alot of money (the work you have stored on there)

Too far, too drastic, too much.
127.0.0.1
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Intel P9 Hyper Quazilation Teselator! Optimus Prime's face The bionic man's eyes QuadroSpazz DDR10 90000 
Hard DriveOptical DriveOSMonitor
40gb ide 1 Scrathing decks Windows 3.1 V2.3bftw Hydrofloric mutagen 
KeyboardPowerCaseMouse
Flat Laptop keyboard lookin thing Platropedic rombocock The death star mx1000 laser mouse 
Mouse Pad
Desk 
  hide details  
Reply
127.0.0.1
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Intel P9 Hyper Quazilation Teselator! Optimus Prime's face The bionic man's eyes QuadroSpazz DDR10 90000 
Hard DriveOptical DriveOSMonitor
40gb ide 1 Scrathing decks Windows 3.1 V2.3bftw Hydrofloric mutagen 
KeyboardPowerCaseMouse
Flat Laptop keyboard lookin thing Platropedic rombocock The death star mx1000 laser mouse 
Mouse Pad
Desk 
  hide details  
Reply
post #5 of 11
I don't get, it it's not such a big deal, it's already being done by Microsoft to disabling vista through vista "updates"

also open source ftw!
Edited by ModeX - 6/17/08 at 6:56am
post #6 of 11
There's always a free/computer nastiesless open source option anyways.
Edit System
(15 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
830x4 ASUS blah blah blah PRO/USB3 FiveEightFiveZer0 2x4 AMD entertainment edition memory lolwut 
Hard DriveHard DriveOptical DriveCooling
Seagate Barracuda >:] WD Scorpio >:] idk lol 212 
OSMonitorKeyboardPower
xx64en_client_en-us_Retail_Ultimate-_EN_DVD LED 23'' 1080P 5MS no dead pixels :D Goodwill 500w PCP+C 80+<3 
CaseMouseMouse Pad
Antec 300 Was a G500 :*( Steel Series 
  hide details  
Reply
Edit System
(15 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
830x4 ASUS blah blah blah PRO/USB3 FiveEightFiveZer0 2x4 AMD entertainment edition memory lolwut 
Hard DriveHard DriveOptical DriveCooling
Seagate Barracuda >:] WD Scorpio >:] idk lol 212 
OSMonitorKeyboardPower
xx64en_client_en-us_Retail_Ultimate-_EN_DVD LED 23'' 1080P 5MS no dead pixels :D Goodwill 500w PCP+C 80+<3 
CaseMouseMouse Pad
Antec 300 Was a G500 :*( Steel Series 
  hide details  
Reply
post #7 of 11
Quote:
Originally Posted by redsunx View Post
There's always a free/computer nastiesless open source option anyways.
LOL.
Fermi
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Core i7 920 Asus Rampage II Gene BFG GTX280 OCX 12GB DDR3 1600 
OSPower
Windows 7 Ultimate 64-bit Corsair VX550 
  hide details  
Reply
Fermi
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Core i7 920 Asus Rampage II Gene BFG GTX280 OCX 12GB DDR3 1600 
OSPower
Windows 7 Ultimate 64-bit Corsair VX550 
  hide details  
Reply
post #8 of 11
Quote:
Originally Posted by ENTERPRISE View Post
WOAH...what a load of crap. Well thats Privacy out the door. Just imagine they make a mistake...which they will and they disable a legit application..That would be annoying to say the least.

Yeah Piracy is wrong and can ruin things but IMO this is just a tad too far.
It's funny, because the cracks will just include a bypass for this feature now, and the only ones who will be bothered are the people who actually buy it.

I love it!
In Progress...
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Q6600 G0 @ 3.6GHz DFI DK P35-T2RS Dark PowerColor 6870 OCZ Reaper 2 x 2 GB 
Hard DriveOSMonitorKeyboard
Too Many Windows 7 Pro x64 Samsung 2333SW Logitech G15 
PowerCaseMouseMouse Pad
PC Power & Cooling Silencer 750W Quad Antec 900 Razer Death Adder Razer Goliathus Control Edition 
  hide details  
Reply
In Progress...
(13 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
Q6600 G0 @ 3.6GHz DFI DK P35-T2RS Dark PowerColor 6870 OCZ Reaper 2 x 2 GB 
Hard DriveOSMonitorKeyboard
Too Many Windows 7 Pro x64 Samsung 2333SW Logitech G15 
PowerCaseMouseMouse Pad
PC Power & Cooling Silencer 750W Quad Antec 900 Razer Death Adder Razer Goliathus Control Edition 
  hide details  
Reply
post #9 of 11
i dont mind, alls they are gona get from me is porn, porn, porn, some gaming, more porn, and a lil web surfing!
Busta Brown
(12 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
i5-3570k GA-Z77X-UD3H XFX R9 270X G.Skill Ripjaw 2x 4GB DDR3-1600 
Hard DriveCoolingOSMonitor
2x WD 320GB AAKS Raid 0 lol sad but stock... Vista Ultimate x64 Crap 32" 1080p LCD 
KeyboardPowerCaseMouse
Saitek Cyborg Keyboard 560w none.... no case means better airflow!! Saitek Cyborg Mouse 
  hide details  
Reply
Busta Brown
(12 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
i5-3570k GA-Z77X-UD3H XFX R9 270X G.Skill Ripjaw 2x 4GB DDR3-1600 
Hard DriveCoolingOSMonitor
2x WD 320GB AAKS Raid 0 lol sad but stock... Vista Ultimate x64 Crap 32" 1080p LCD 
KeyboardPowerCaseMouse
Saitek Cyborg Keyboard 560w none.... no case means better airflow!! Saitek Cyborg Mouse 
  hide details  
Reply
post #10 of 11
these idiots just won't stop
Master Control
(12 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
AMD FX-6300 Six-Core  GIGABYTE GA-970A-DS3P AMD Radeon 480 Red Dragon  Team Vulcan  
RAMHard DriveOSMonitor
Team Vulcan  Muskin Reactor 2.5 SSD Windows 10 64bit Acer H233H 1920x1080 
KeyboardPowerMouseMouse Pad
Microsoft Pro PC Power & Cooling 750W Microsoft Pro old and busted 
  hide details  
Reply
Master Control
(12 items)
 
  
CPUMotherboardGraphicsRAM
AMD FX-6300 Six-Core  GIGABYTE GA-970A-DS3P AMD Radeon 480 Red Dragon  Team Vulcan  
RAMHard DriveOSMonitor
Team Vulcan  Muskin Reactor 2.5 SSD Windows 10 64bit Acer H233H 1920x1080 
KeyboardPowerMouseMouse Pad
Microsoft Pro PC Power & Cooling 750W Microsoft Pro old and busted 
  hide details  
Reply
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Software News
Overclock.net › Forums › Industry News › Software News › Spyware bill cloaks a mini-UCITA