Overclock.net banner

1 - 2 of 2 Posts

·
Registered
2 Posts
Discussion Starter #1
Bom dia, Entendo a informática razoavelmente bem, mas não sei nada sobre overclock, sempre achei que era um buraco e destruía as peças rapidamente "coisa de quem realmente não entende". Agora fiquei interessado e estou assistindo a muitos vídeos e fóruns, mas queria a sua ajuda porque meu caso é um pouco complicado. Eu queria alcançar 3600MHZ com módulos de 3200MHZ.

Placa-mãe - B450 Aorus Pro
Processor - Ryzen 5 3600
4 módulos de 8GB HyperX Fury - 3200MHZ (com 2 módulos com JEDEC 3200MHZ e 2 módulos com JEDEC 2400MHZ) 1 par de memórias é de [Kingston C-Die] e o outro par é de [Micron E-Die] o que complica ainda mais a minha situação.
Fonte - Corsair 600W Reais.

Eu queria uma orientação sobre como definir minhas configurações de overclok, se possível, porque tentei a numeração padrão do DRAM Cauculator e isso causou muitos erros no teste de memória e o Windows exibiu a tela azul algumas vezes e, por isso, no momento, estou apenas com o XPM padrão 3200 mesmo.

Att Paulo Nascimento

Attachments

·
Registered
1,539 Posts
Good day, I understand the computer reasonably well, but I don’t know anything about overclocking, I always thought it was a black hole and quickly destroyed parts "something that you don’t really understand". Now I got interested and I’m watching a lot of videos and forums, but I wanted your help because my case is a little complicated. I wanted to reach 3600MHZ with 3200MHZ modules.

Motherboard - B450 Aorus Pro
Processor - Ryzen 5 3600 4 8GB
Memory modules - HyperX Fury - 3200MHZ (with 2 modules with JEDEC 3200MHZ and 2 modules with JEDEC 2400MHZ) 1 pair of memories from [Kingston C-Die] and the other pair is from [Micron E-Die] which further complicates my situation.
Power Source - Corsair 600W

I wanted guidance on how to configure my overclok settings, if possible, because I tried the standard DRAM Cauculator numbering and it caused many errors in the memory test and Windows displayed the screen blue a few times, so at the moment, I’m just using the standard XPM 3200.
Att Paulo Nascimento

1 - 2 of 2 Posts