Overclock.net banner

1 - 20 of 31 Posts

·
Banned
Joined
·
5,028 Posts
Discussion Starter #1
sup guys!

my old rig had some issues and was aging a little bit and when i build that i basically had little idea what i was doing

my old rig was this:
Biostar TA790GX 128M (~99 bucks)
Phenom II X2 550 BE (109 bucks)
Wintec ampX DDR2 800Mhz (4GB) dual channel (50 bucks) lol ram was cheap back then

ULTRA LSP 650w -(~50 bucks i think)
HIS 4870 512 w/ egg style fan (144 bucks)
and the crappy Apevia X-plorer! that was the worst case i have ever owned


the HDD and CD drive was from my old rig. the HIS4870 blew up due to my OCing noobness and i bought a HD4890 which i sold a few weeks ago and UPS damaged it and it dont work

IDE and the 160 GB HDD died so i bought a WD blue 500GB HDD and a LG lightscribe Sata II drive

oh btw i bought AOC F22, Razer deathadder, Razer eXact mat + rest a few months ago

i have been using my mom's Opty 170 and 8800GT rig for a while (i built for her of course)
so now...

my new rig upgrades has arrived!
the case, RAM, GPU came to me last month and i bought the ASUS CH4 open box on newegg. WORST DESISION EVER.
it didnt POST and a bunch of other crap. that plus stress from school AND being scamed on ebay made me loose sleep and i had some headaches for while. and i got sick

lol i didnt know i could get so stressed about a motherboard.

so now i reterned that PoS and bought the LEGIT CH4

i wont install the mobo yet because my CPU cooler hasnt come yet. i know my case has the hole, but IT DOESNT WORK FOR AMD CPU BRACKET!!!
i got so pissed, doesnt cooler master know that EVERY1 DOESNT HAVE INTEL???

anyway... my main goal is to do some SLi'd GTX275 or even 3 way SLi, but i'd need a new PSU, and i dont have enough money to buy a 950w or 1000w PSU and another GTX275 right now, so for now its just 275 + 8800GT for physX


THESE ARE PICS FROM THE OLD DEFFECTIVE PoS MOBO


the PSU isnt the best, but it gets the job done

my first issue with the old mobo was the I/O sheild! it put ENOURMOS pressure on the mobo so i had to take it out. i hope the same doesnt happen to my new mobo!

HDDs installed


(this was before i had my GTX275, so i used the 8800GT instead. also i had the old TMG as my cooler too.

size comparison to the elite 341. and the elite is the one that works. my rig is not on

FLAME ON!

it worked for a little bit. it booted to OS occasionally! but when it doesnt this happened. and its not the BSOD were used to...btw it was flickering too. when i got it to work i updated BIOS and installed NB drivers. then i didnt POST.
i got so upset!

ASUS strikes again i guess. my ram works, so there is no excuse.
well, i think the mobo bricked itself. pathetic.


so i returned it to newegg.
HERE IS THE REAL THING!!!
i wonder why it shipped in a MSI box...




some real good stuff! cant wait till my WC unit comes in


more pics when it comes

oh BTW, i have some ultra thermal paste, and im wondering should i use it, use the stock asetek TIM, or buy some thing else? if i need to buy something better, what should i get?
 

·
Banned
Joined
·
5,028 Posts
Discussion Starter #2
reserved for some more pics

here they are! final pics!

my fans <3

this cooler looks awesome, but look closly and you can see damage!



it was also missing parts (screws specifically) so i cant put it on

i want to ask for the parts or return it, but the seller hasnt responded...im *this* close to reporting the guy! damn you ebay.

anywho, here is my fully assembled rig
stickers=win


this pissed me off, ruined the whole point of the case
. but the cases that can fit AMD size and has the features i want are above my budget. i hate it when companies make stuff only for intellicrap


the CFX logo is a magnet, not a sticker


phenom logo is a magnet too
and try to ignore the wallpaper ive had since i was 5

is that awesome or what?




since the dual rad is damaged and stuff, i put the fans on the top instead



lol 8800GT's sticker is peeling




i havent benched it because i dont have 3d mark yet, but i do have crybench (thats what i call it) to bench crysis

i'll upload some pics of that soon too
 

·
Banned
Joined
·
5,028 Posts
Discussion Starter #5
Quote:


Originally Posted by thisizbrian
View Post

just 4gb of ram?

i dont have an extra 100 bucks lying around ya know. besides, i dont really need 8GB of ram yet. unused RAM is wasted RAM!!!!
and i dont encode/decode stuff like you do
 

·
Banned
Joined
·
5,028 Posts
Discussion Starter #7
oh btw my fans came in today! i'll take pics tommorow, i have to take PSAT, aka preliminary student assessment of torture.
 

·
Banned
Joined
·
5,028 Posts
Discussion Starter #9
Quote:


Originally Posted by TheOcelot
View Post

Looking good. Are you gonna unlock that phenom?

definetley!
i tried on my old AM2+ mobo (it had ACC) but it didnt work, but i know its the right stepping.
idk if it will work with this, but CH4 has 8 pin power and 8+2 phase so i hope it works!
 

·
Registered
Joined
·
1,509 Posts
Quote:


Originally Posted by Enfluenza
View Post

definetley!
i tried on my old AM2+ mobo (it had ACC) but it didnt work, but i know its the right stepping.
idk if it will work with this, but CH4 has 8 pin power and 8+2 phase so i hope it works!


Interested to see if the CPU unlocks as my freinds 555 BE he just bought wont.
 

·
Banned
Joined
·
5,028 Posts
Discussion Starter #11
555 BE is C3 and my 550 BE is C2 revision.
but i'll let you know how it works out

my CPU cooler still hasnt come yet....its in new jersey!
might take ~2 more days for it to get here
 

·
Banned
Joined
·
5,028 Posts
Discussion Starter #12
asetek LCLC came in today! unfortunatley it didnt come with instructions and it was slightly damaged (some of the rad fins are kinda bent
)
building as we speak
 

·
Registered
Joined
·
1,608 Posts
we care.....
nice pc building your building there
you light wanna check the thermalpaste on the crosshair4s nb its contact is messed from the people reporting
your gonna have fyel down the stand offs for the heatsink
 

·
Registered
Joined
·
5,821 Posts
what kind of loop are you getting?
 

·
Banned
Joined
·
5,028 Posts
Discussion Starter #16
Quote:

Originally Posted by koven View Post
what kind of loop are you getting?
its not custom, but its a asetek LCLC 240mm dual rad.
its basically you H50. but a dual rad
 

·
Banned
Joined
·
5,028 Posts
Discussion Starter #17
GOOD NEWS!
my PC is up and running!
but since the LCLC was damaged AND missing parts i decided to use my old semi-crappy CPU cooler.
but im suprized how cool my CPU is running!
sitting here at 21ºC for dual core and 34ºC for triple core on low fan speed!(yes i unlocked my X2 to and X3
)
now i need to run some prime95 and see how far i can push my new tri core CPU


PICS WILL COME LATER TODAY
 

·
Banned
Joined
·
5,028 Posts
Discussion Starter #18
Quote:

Originally Posted by jason123 View Post
looking good


what cooler are you using? be good too see what oc you can do

so far im using the Thermaltake TMG iA1. its a old cooler that cools a dual core or single core amazingly, but idk how it will do with my unlocked and OC'd triple core.
can i hit 4Ghz with it? doubt it.

Quote:

Originally Posted by sharpshoooter82 View Post
we care.....
nice pc building your building there
you light wanna check the thermalpaste on the crosshair4s nb its contact is messed from the people reporting
your gonna have fyel down the stand offs for the heatsink
¿que?
but yeah ive heard of the thermal issues. but when i touch the HS on the NB, its warm but not hot.
also im out of TIM. i barely had enough for my CPU!

also i added more pics! check em out!
 

·
Registered
Joined
·
1,322 Posts
go to hardware store and get screws for cpu cooler...and get it working!
 

·
Banned
Joined
·
5,028 Posts
Discussion Starter #20
Quote:

Originally Posted by d33r View Post
go to hardware store and get screws for cpu cooler...and get it working!

lol but its not that kind of screw!
its a special screw! where am i supposed to find that?
 
1 - 20 of 31 Posts
Top