De iCUE H170i ELITE CAPELLIX XT is nu geĂŻnstalleerd en volledig operationeel. De pc staat nog op mijn werkbank en is aangesloten op een Asus Strix 27" 4K-monitor. Niets is overklokt, maar ik heb R23 gedraaid en de enkele kern kwam nooit in het zweet en de multicore kwam uit op 91c. Dus, probleem opgelost (tot nu toe). De ventilator- en radiatorassemblage gleed er zonder problemen in, behalve dat de Lian Li-behuizingsventilator permanent verwijderd moest worden (dit zou de ventilator dichtst bij de CPU zijn). De bedrading, hoewel in principe ongecompliceerd, kostte enige moeite om er netjes uit te laten zien in de behuizing. De setup wordt geleverd met een kleine monteerbare hub-blok die 12 ventilator- en ventilatorlichtaansluitingen heeft. Er is de gebruikelijke CPU-ventilatoraansluiting die van de pompblok komt en rechtstreeks naar de rand van het moederbord (CPU-ventilator) gaat, dan een andere kabel van de pompblok naar de hub, blijkbaar voor het Corsair-logo op de pomp zelf. De hub-blok heeft ook een kabel naar een USB-poort aan de rand van het moederbord en een andere naar een HD-voedingskabel. Het is allemaal redelijk weggestopt en ziet er goed uit. Er is Corsair-software beschikbaar voor deze setup, maar ik heb deze nog niet gedownload.
Terwijl deze vrij zware doos op de bank staat, krijgt hij een langverwachte schoonmaakbeurt van binnen en van buiten. Ik heb de BIOS niet meer bijgewerkt sinds Hector een pup was (en hij is nu een grote oude hond). Als je een ASRock X670E Taichi-moederbord en een 7950X CPU-combinatie hebt, zou ik je BIOS-instellingen voor de CPU en RAM op prijs stellen. Ik ben niet van plan mijn 4090 te overklokken. Mijn RAM is GSkill 6000 4x16 (zal het nooit op 6200 of 6400 kunnen krijgen - gebrek aan vaardigheden, neem ik aan).
Zodra hij weer volledig online is, zal ik enkele R23/24-benchmarks plaatsen, evenals enkele andere.