Overclock.net banner

Gigabyte Eagle AMD Radeon RX 6600 XT Review?

13K views 32 replies 4 participants last post by  chris89  
#1 ·
Hallo, ik ben op zoek naar beoordelingen voor de Gigabyte Eagle AMD Radeon RX 6600 XT-kaart, maar kan niets vinden.

Ik wil alleen maar weten hoe warm de Core wordt en hoe warm de Hotspot wordt onder belasting?

De achterplaat is van plastic, maar ze hebben thermische pads onder de achterplaat geplaatst, waarom? Plastic is helemaal niet thermisch geleidend.

Ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt door de Gigabyte Eagle AMD Radeon RX 6600 XT te kopen.

Bedankt

#3 ·
@cfranko Dus heb je het over de 85°C zien kruipen? Wat dacht je ervan als je de ventilatoren op volle snelheid zet en wat is je ervaring met de kaart? Goed of slecht? Voor- en nadelen? Bedankt

• Rep+
Reactions: cfranko
#4 ·
@cfranko Dus heb je het voorbij 85°C zien kruipen? Hoe zit het als je de fans op volle snelheid zet & wat is je ervaring met de kaart? Goed of slecht? Voor- en nadelen? Bedankt
Op voorraad heb ik het niet boven de 85°C zien komen. Als ik de vermogenslimiet van MPT naar 150 watt draai, zit de hotspot rond de 95 bij de standaard ventilatorcurve. Ik heb de volledige ventilatorsnelheid niet geprobeerd, dus daar kan ik geen commentaar op geven. Eén ding dat ik echter moet opmerken, is dat ik de kaart heb geopend om hem opnieuw te plaatsen en de thermische pads zijn gescheurd toen ik de kaart opende omdat ze extreem fragiel zijn. Ik denk dat de montagedruk momenteel in de war is, dus ik zie 105°C hotspot op voorraad, voordat de repaste 85 was zoals ik hierboven zei. Dus ik stel voor om de kaart niet te openen.

#7 ·
@cfranko Hoe lang heb je de kaart al? Momenteel wacht ik op mijn kaart, die komt morgen per post aan, over 7 minuten vanaf nu, maar morgenmiddag of -ochtend, moet ik zeggen Ik ben enthousiast!. Ik probeer een volledig koperen backplate te bemachtigen. Ik ben ook van plan de ventilatoren te verwijderen en 3x 70-80mm Delta-ventilatoren te gebruiken Wat me ook maar in staat stelt om ze goed op het koellichaam te monteren, die elk 55 CFM genereren, wat neerkomt op een totale luchtstroom van 165 CFM. Ik wil een hotspot zien die bijna identiek is aan de kerntemperatuur.

Trouwens, de beste pads die ik ooit heb gebruikt, waren uiteraard 17w/m K pads, maar ik heb ontdekt dat Larid Thermagon hier een aantal geweldige pads maakt.

THERMAGON LAIRD A10095-05 Siliconen thermische pad Gap Conductive Insulation Pad / 36

Image

Image

• Rep+
#8 ·
@cfranko Hoe lang heb je de kaart al?
Ik heb de kaart ongeveer 2 weken. Ik denk niet dat er zoveel modding nodig is voor een kaart die 150 watt trekt, maar als je wilt, waarom niet. Ik heb de TEMP_DEPENDENT_VMIN-mod geprobeerd om de core voltage op deze kaart te verhogen en was erg teleurgesteld om te zien dat het niet werkt. Het werkt alleen op mijn 6900 xt. Ik kon nog geen nieuwe pads kopen om de gescheurde te vervangen, maar dat zal ik later wel doen. Ik ben echter bezorgd over de dikte van de nieuwe pads, want ik heb slechte ervaringen met thermische pads van mijn 6900 xt, waarbij er een verschil van 50c was tussen de rand en de hotspot door de verkeerde dikte.

#10 ·
Ik wil een 5 mm dikke backplate gebruiken om de hele lengte van de heatsink te bedekken & gaten boren voor de lucht om langs de 3e fan te bewegen. Gemaakt van puur koper & gebruik een volledige plaat thermisch materiaal om de hele lengte van de PCB te bedekken. Dat zou enorm moeten helpen.

• Rep+
#11 ·
Mijn eerste poging om de temperaturen te verlagen was hier een mislukking, maar mijn tweede poging was een succes, maar de kaart haalt nog steeds 100 °C hotspot, overklokt. Ik heb contact opgenomen met Gigabyte en ik hoop dat ze me een BIOS sturen met de Core & Hotspot beperkt tot 84 °C.

#13 ·
Mijn eerste poging om de temperaturen te verlagen was hier een mislukking, maar mijn tweede poging was een succes, maar de kaart haalt nog steeds 100°C hotspot, overklokt. Ik heb contact opgenomen met Gigabyte en ik hoop dat ze me een BIOS sturen met de Core & Hotspot beperkt tot 84°C.

View attachment 2548598
View attachment 2548583
View attachment 2548594
View attachment 2548593
View attachment 2548597
View attachment 2548596
View attachment 2548595
View attachment 2548590
View attachment 2548588
View attachment 2548587
View attachment 2548586
View attachment 2548584
View attachment 2548585
View attachment 2548591
View attachment 2548589
View attachment 2548592
Ik zou zeggen dat 100 hotspot bij 190 watt normaal is. De reguliere RX 6600 trekt nooit zoveel stroom, dus het is logisch dat de XT-variant meer stroom trekt en meer opwarmt.

#12 ·
Trek je 300w van die kaart? Zo ja, voor slechts 10,1k, niet de moeite waard.

#14 ·
Sinds ik ben begonnen te experimenteren met MPT More Power Tool, ben ik erachter gekomen dat de ventilator begrensd is, 1000 tpm minder dan zijn werkelijke maximale toerental van 3500 tpm tot 4500 tpm, wat de koeling bevordert als je de juiste hoeveelheid in MPT instelt. Ik heb ook de spanning van de Core verlaagd van 1150 mV naar 1025 mV. De hotspot bereikt nu slechts 79°C.

#15 ·
Ik heb de originele kernschroeven met de schroefdraadstops vervangen door gewone schroeven en de core & hotspot met -3°C verlaagd, van 60°C core naar 57°C & van 79°C hotspot naar 76°C hotspot.

Gigabyte Eagle AMD Radeon RX 6600 XT

#17 ·
@cfranko Ik moet deze kaart terugsturen en ik ben ook niet bekend met het gebruik van LM en ben er niet zo'n fan van vanwege de rommel en de noodzaak om nagellak te gebruiken op de transistors rond de kerndiode. Ik heb echter de maximale spanning getest, namelijk de standaardspanning van 1,150 V en de maximale klok van 2700 MHz tot 2800 MHz en 2200 MHz geheugen, en de hotspot daalde van 100 °C naar 92 °C, wat een solide -8 °C is, alleen al door de druk.

• Rep+
#18 ·
De hotspot op deze kaart wordt heter en heter, hoe meer je overklokt, maar ze moeten echt een BIOS-update uitbrengen die de hotspot beperkt tot 84°C in plaats van 110°C... IDIOOT AMD-REDENERING! Iedereen die de GIGABYTE EAGLE-kaart of een GIGABYTE AMD-kaart bezit, ga naar eSupport en vraag een BIOS-UPDATE aan. Als genoeg van de community het aanvraagt, worden ze gedwongen het uit te brengen.

#19 ·
De hotspot op deze kaart wordt heter en heter, hoe meer je overklokt, maar ze moeten echt een BIOS-update uitbrengen die de hotspot beperkt tot 84°C in plaats van 110°C... IDIOOT AMD-REDENERING! Alsjeblieft, iedereen die de GIGABYTE EAGLE-kaart of een andere GIGABYTE AMD-kaart bezit, ga naar eSupport en vraag een BIOS UPDATE aan. Als genoeg van de community het aanvraagt, worden ze gedwongen het uit te brengen.
View attachment 2548727
View attachment 2548728
Waarom zou je willen dat je kaart throttlet bij een hotspot van 84°C? Die limiet is te laag en slaat nergens op.

#20 ·
@cfranko Omdat iedereen in de wereld behalve jij en AMD-engineers denkt dat limieten van 110-125°C veel te heet zijn (letterlijk zo heet als de hel zelf) bij maximaal 257°C Fahrenheit.

Ik heb zelfs een poll op Twitter gemaakt en zowel #AMD als andere high-end bijdragers uitgenodigd om te stemmen en iedereen behalve een paar koos 84°C als hun gewenste temperatuurlimiet.

HeyItsChris op Twitter: "Hoe heet wil je dat je GPU Core/VRM/Memory/Hotspot/Junction/Etc. wordt? @SasaMarinkovic @sherkelman @AzorFrank @LisaSu @Bang4BuckPC @GraphicallyChal @RedGamingTech @TechPowerUp @GamersNexus #amd #radeon #rx6000 #bignavi #rdna #rdna2 #rdna3 #gaming #pc #videocard" / Twitter

• Rep+
#21 ·
@cfranko Omdat iedereen in de wereld behalve jij en AMD-engineers denkt dat limieten van 110-125°C veel te heet zijn (letterlijk HEET ALS DE HEL ZELF) @ Tot 257°C Fahrenheit.

Ik heb zelfs een poll op Twitter gemaakt en zowel #AMD als andere high-end bijdragers uitgenodigd om te stemmen en iedereen behalve een paar koos 84°C als hun gewenste temperatuurlimiet.

HeyItsChris op Twitter: "Hoe heet wil je dat je GPU Core/VRM/Memory/Hotspot/Junction/Etc. wordt? @SasaMarinkovic @sherkelman @AzorFrank @LisaSu @Bang4BuckPC @GraphicallyChal @RedGamingTech @TechPowerUp @GamersNexus #amd #radeon #rx6000 #bignavi #rdna #rdna2 #rdna3 #gaming #pc #videocard" / Twitter
Maar de hotspot die 110c bereikt, zou je gebruik helemaal niet moeten beĂŻnvloeden. Ik bedoel, je zou het gewoon kunnen blijven gebruiken en de temperatuur negeren, het is niet zo dat de kaart doodgaat door een hotspot van 110c, zeer onwaarschijnlijk. Als je echt lage temperaturen wilt, kun je ook undervolten.

#22 ·
Mijn kaart is er al door beschadigd.

• Wow
#24 ·
@cfranko Nee, het werd veroorzaakt ruim voordat ik iets met de kaart deed of hem überhaupt opende. Hij raakte beschadigd direct nadat hij oorspronkelijk was geïnstalleerd, nadat hij voor de allereerste keer onder belasting werd geplaatst, oververhitte de hotspot tot meer dan 100 °C en beschadigde componenten op de printplaat. Nu moet ik de kaart terugsturen.

Hij werkt nog steeds wel en ook niet slecht, afgezien van het continue geflikker en af en toe een artefact.

Image

• Rep+
#25 ·
Image

#27 ·
Ze leveren elk nominaal 62,5 CFM voor een totale luchtstroom van 250 CFM met alle 4 op volle toeren.

#28 · (Edited)
Ik heb een koperen shim thermisch op het koellichaam aangebracht om de kerndruk te verhogen en M2 x 7 mm schroeven met waferkop (zullen zijn, maar momenteel niet) gebruikt met gewone M2 x 7 mm schroeven en Arctic Silver Ceramique 2 op de kern zelf gebruikt. Dit is de Gigabyte Eagle AMD Radeon RX 6600 XT.

Update De thermische lijm zorgt ervoor dat hij bloedheet wordt!
verschrikkelijk presterende thermische lijm

#29 ·
Zie je de kleine blauwe vierkantjes? Dat zijn de Laird T-Flex 6100 Thermagon thermische pads die warmte overdragen van de videokaart PCB (Printed Circuit Board) naar de heatsink die wordt gekoeld met fans. Het is verbazingwekkend hoe koel het nu koelt.

#30 · (Edited)
Ik heb de Delta's binnen en kon maar 2 van de ventilatoren aansluiten, maar de hotspot bereikte slechts 79°C met de klok op 2750 MHz, niet slecht.

#31 ·
Bekijk de statistieken van slechts 1 van de 70 mm Deltas die draaien met HWINFO 975mV Core & 1250mV Memory op Gigabyte Eagle AMD Radeon RX 6600 XT met slechts één Delta 70mm die draait.

#32 ·
Nou, ik heb het toch allemaal aangesloten omdat ik niet kon wachten. Het werkt prima, maar ze halen niet helemaal de maximale rpm. Net ongeveer 6.000 rpm max. versus 6.150 rpm met een enkele ventilator aangesloten, maar het is allemaal goed.

Het verlaagde mijn hotspot in 3dmark Time Spy met -21°C, van 106°C naar 85°C, wat geweldig is. Het is ook verbazingwekkend hoe heet de RAM wordt op de GDDR6.

#33 ·
  • Rep+
Reactions: ji4ko0