CPU-Z zegt dat de verhouding 3:54 is op het tabblad Geheugen. Klopt dit? Zo ja, hoe krijg ik dan een 1:1-verhouding?
Hoe vind ik dan de klok van de geheugencontroller? Of verwijst u naar de geheugenklok? Zelfde ding?Dat is de DRAM-tot-basistijdfactor. Je wilt dat FCLK op dezelfde frequentie draait als de geheugencontroller
Oh hey bedankt. Ik heb dan een 1:1 verhouding.View attachment 2486250
Mijn systeem. FSB:dRAM zegt 3:57 maar dat maakt (voor zover ik weet) niet uit voor dit onderwerp. Het enige waar je op moet letten bij het lezen van CPU-Z is: Is NB Frequentie = DRAM Frequentie? Zo ja, dan zit je in een 1:1 verhouding.
Mijn busklok is 99,8 dus mijn waarden zijn niet gelijkmatig afgerond, maar met het voorbeeld dat ik hierboven heb, kreeg ik 1900:1900. Of 1:1.
Ja, ik heb een 1:1 verhouding en gebaseerd op wat je zei, komt dat omdat ik D.O.C.P gebruik (ik wist tijdens het instellen dat het voor alle doeleinden zo'n beetje XMP is).XMP op Asus AMD moederborden heet D.O.C.P maar werkt op dezelfde manier als Intel XMP dus als je je D.O.C.P profiel in de BIOS instelt, zou het alles automatisch moeten instellen
Oh natuurlijk. Facepalm. lol Bedankt. In al mijn jaren op OCN ben ik er vrij zeker van dat dit de eerste keer is dat ik iemand "SDR" of "SDR-frequentie" heb horen zeggen. Ik heb het zeker nog nooit als SDR beschouwd. Ik zie het gewoon of zag het als de kloksnelheid voordat ik het met 2 vermenigvuldigde.Single datasnelheid vs. Dubbele datasnelheid.
Uw wiskunde klopt niet. Zou 3:54 geen hogere DRAM-frequentie mogelijk maken voor dezelfde FSB-snelheid in vergelijking met 1:16?Bijvoorbeeld, een verhouding van 1:16 betekent dat voor elke 1 MHz FSB, de DRAM op 16 MHz draait. Dit maakt hogere DRAM-frequenties mogelijk, wat mogelijk leidt tot snellere geheugensnelheden. Een verhouding van 3:54 betekent dat voor elke 3 eenheden FSB, de DRAM op 54 eenheden frequentie draait. Dit resulteert in een lagere DRAM-frequentie in vergelijking met een verhouding van 1:16 voor dezelfde FSB-snelheid.