Overclock.net banner

Hoe: GTAIV PC "Seculauncher kon de applicatie niet starten [2000]" Fout oplossen.

517K views 24 replies 12 participants last post by  ssalman  
#1 ·
GTAIV werkte prima op mijn 32-bits XP-harde schijf, maar toen ik 64-bits probeerde, brak de hel los. Dus als je de foutmelding "Seculauncher: Kan de applicatie niet starten [2000]" krijgt, kan dit je helpen.

Stap 1: Installeer GTAIV en krijg de hierboven vermelde foutmelding.

Stap 2: Navigeer naar Configuratiescherm > Programma's toevoegen/verwijderen.

Stap 3: Zoek Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable, en belangrijker nog, degene die iets met x64 aan het einde zeggen. Blijkbaar draait deze game op 32-bit? Ik ben er niet helemaal zeker van, maar de 32-bit installer zit in het gedownloade pakket zodra GTAIV is geĂŻnstalleerd.

Stap 4: Verwijder alle Visual C++ 2005 Redistributable items die worden vermeld in Programma's toevoegen/verwijderen.

Stap 5: Navigeer naar de hoofdmap van GTAIV en zoek de map installers. (In mijn geval is het Program Files > Steam > Steamapps > Common > Grand theft auto iv > installers. Mensen die een schijf gebruiken, zouden met de rechtermuisknop op uw dvd/cd-station in Mijn computer moeten klikken, op verkennen klikken en de map met de naam "Redistributable" zoeken.

Stap 6: Zoek "vcredist_x86.exe"

Stap 7: Voer deze installer uit, voltooi de installatie.

Stap 8: Controleer Programma's toevoegen/verwijderen om te zien of de nieuwe 2005 C++ is geĂŻnstalleerd.

Stap 9: Probeer GTAIV nogmaals te laden via de Social Club Play-knop. Zo ver ben ik gekomen voordat ik een nieuwe foutmelding kreeg, maar het bovenstaande heeft mijn seculaunch-foutmelding verholpen.

Stap 10: Als je een nieuwe foutmelding krijgt met de titel "GTAIV FATAL ERROR: RMN40", ga dan verder met deze stappen, zo niet, speel dan het spel (hopelijk heeft dit voor je gewerkt, ik kon geen oplossing vinden totdat ik dit probeerde, aanbevolen door "theunknownsd" op gtaforums.com. Hij was degene van wie ik de bovenstaande oplossing vond, maar ik dacht dat ik deze stappen opnieuw zou doen en ze op zoveel mogelijk plaatsen zou plaatsen om andere mensen te helpen die zich op dezelfde plek bevonden als ik.

Stap 11: Als je de "GTAIV FATAL ERROR: RMN40" kreeg nadat je het bovenstaande had gedaan, klik dan met de rechtermuisknop op LaunchGTAIV.exe in de hoofdmap van GTAIV en GTAIV.exe in de hoofdmap van GTAIV en zorg ervoor dat onder het tabblad Compatibiliteit "dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:" niet is aangevinkt op alle launchers. Op dit punt kreeg ik een NIEUWE foutmelding toen ik die had opgelost, dus als je de RMN40-foutmelding had en het uitschakelen van de compatibiliteitsmodus deze heeft opgelost, heb je mogelijk nu de foutmelding "GTAIV FATAL ERROR: WS10" ontvangen, zo ja, lees dan verder.

Stap 12: Als je de "GTAIV FATAL ERROR: WS10" kreeg, controleer dan Programma's toevoegen/verwijderen om er zeker van te zijn dat je "Microsoft Games for Windows Live Redistributable" hebt geĂŻnstalleerd, zo ja en je krijgt nog steeds de foutmelding, verwijder dan het programma op dit moment.

Stap 13: Navigeer naar Program Files > Steam > Steamapps > Common > Grand theft auto iv > installers > xliveredist.msi (Of de map redistributable bij het verkennen van de cd voor mensen die een cd gebruiken).

Stap 14: WS10-foutmelding heeft vermoedelijk te maken met windows live, dus je wilt het verwijderen en opnieuw installeren als je het al had, of het installeren vanuit de mappen in stap 13 als je het helemaal niet had. Na het verwijderen voer je xliveredist.msi uit (Of als je het nu pas installeert) en voltooi je de installatie.

Stap 15: Als je nog steeds de WS10-foutmelding krijgt, download dan de volgende GTAIV Patch (normaal gesproken gedownload via social club, maar op dat moment kon ik niet inloggen op social club, deze manier is waarschijnlijk toch sneller) http://files.filefront.com/GTAIV+PC+.../fileinfo.html

Stap 16: Pak de map GTAIV_PC_Patch uit en voer de Setup.exe uit.

Stap 17: Hopelijk wordt het nu zonder fouten geladen wanneer je GTA via social club start. In mijn geval heeft al het bovenstaande me op gang geholpen, er moet een hardfix-patch zijn voor al deze BS, maar ik heb de tijd genomen om dit op te schrijven omdat ik er zo boos over was.

Ik hoop dat dit sommige mensen helpt.

#2 ·
SecuLauncher: kon de applicatie niet starten [2000] fout bij GTAIV in de Steam-app.

Download een nieuwe LaunchGTAIV.exe via de volgende link:
http://www.securom.com/support/custom...
Of:
http://rapidshare.com/files/178473708...

Verander de naam van je originele LaunchGTAIV.exe naar LaunchGTAIV.exe.old en pak de
nieuwe LaunchGTAIV.exe uit in dezelfde map.
Start hierna GTA IV met de nieuwe
Launcher.

#3 ·
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wiggy2k7 View Post
hier is het:

SecuLauncher: kon de applicatie niet starten [2000] fout bij GTAIV in de Steam-app.

download een nieuwe LaunchGTAIV.exe via de volgende link:
http://www.securom.com/support/custom...
Of:
http://rapidshare.com/files/178473708...

Verander de naam van je originele LaunchGTAIV.exe naar LaunchGTAIV.exe.old en pak de
nieuwe LaunchGTAIV.exe uit in dezelfde map.
Start hierna GTA IV met de nieuwe
Launcher.

Waardeer de poging, maar ik heb dat gisteravond al gevonden en het had geen effect. Ik denk dat die gast alleen maar rechts klikte > eigenschappen > compatibiliteitsmodus veranderen naar Windows XP. Ik heb geprobeerd alles te veranderen naar XP-compatibiliteit in eigenschappen met betrekking tot GTAIV, maar zonder succes.

#4 ·
Als je echt vastzit en geen oplossing kunt vinden, zou je de Fedor-crack of de crack van Razor kunnen gebruiken, je bezit het spel dus het zou legaal moeten zijn.

Een man met hetzelfde probleem heeft het als volgt opgelost:

Citaat:
Ik had hetzelfde probleem, dus ik stuurde een e-mail naar securom, ze stuurden een antwoord waarin stond dat de fout betekent dat de gta4 exec op de een of andere manier is veranderd. Dus ik heb het opnieuw geĂŻnstalleerd en hetzelfde probleem, maar ik merkte dat ik het schildsymbool op het gta-pictogram had (dit programma uitvoeren als administrator), weet niet waarom dat was aangevinkt onder compatibiliteit via eigenschappen. Uitgevinkt en eindelijk werkte het.

#5 ·
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wiggy2k7 View Post
Als je echt vastzit en geen oplossing kunt vinden, kun je de Fedor-crack of de Razor-crack gebruiken, je bezit het spel dus het zou legaal moeten zijn
Dat is wat ik dacht, maar ik wil dat risico niet nemen en door Steam verbannen worden voor HAxX of zoiets en mijn games verliezen, dat zou vreselijk zijn.

#10 ·
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pyrophonic View Post
ik heb de oplossing gevonden!

#
upgrade je .net! naar 3.5! Ik heb het net geĂŻnstalleerd en het werkt nu!

http://msdn.microsoft.com/en-us/netf...k/default.aspx

*updates die dat probleem alleen oplossen, nu krijg ik de securrom 2000-troep
Dat is precies wat ik deed, social club ging eerder niet open, ik installeerde 3.5 .net en het laadde en ik dacht: WORDDDDDDDD en toen kreeg ik de seculauncher-fout, ik zit precies in dezelfde positie als jij

En trouwens, ik heb het net opnieuw geĂŻnstalleerd via Steam (duurde niet lang, Dled een stabiele 1,5 mbs) en nog steeds hetzelfde probleem

Geweldig... Het moet echter een X64-probleem zijn, het werkte perfect op mijn x86 xp-installatie.

#11 ·
http://forums.steampowered.com/forum...d.php?t=762088

Ik heb die gids doorgenomen en ik zag dat de securom launcher-fout werd veroorzaakt door RIVATUNER... IK HAD ZOIETS VAN OH GOD ALS DAT HET ALLEMAAL IS, WORD IK TEGELIJK WOEDEND EN BLIJ... Rivatuner verwijderd, opnieuw opgestart, GEEN VERSCHIL.

Ik heb die gids doorgenomen, ervoor gezorgd dat ALLES up-to-date was, en nu sta ik gewoon perplex...

Wat is de DEAL?

#16 ·
GTAIV is gewoon traag allemaal lol Slechte FPS op de meeste systemen. Ik kan het nauwelijks soepel laten draaien in de meeste situaties, in situaties met lage rendering (zoals de luchthaven in multiplayer) krijg ik echter wel echt hoge, soepele FPS, wat oplucht LOL

#17 ·
lol.

Ik was een paar weken geleden op een lanparty. Ik moest iedereen sp3 geven. Niemand van hen kon bedenken waarom het niet zou werken. Een van mijn vrienden draaide het op sp2 tot het stuk waar je moest rijden. Het vertraagde toen tot de eerste bocht en crashte. Het was grappig.

#19 ·
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justanotherhuman View Post

Gast, je bent een kampioen
Image

Stap 6 + 13 heeft dit voor mij werkend gekregen in 32-bit Windows 7 beta

Loopt als een zak stront, maar het draait
Image

Justanotherhuman

Geweldig man, ik ben blij dat ik tenminste één persoon heb kunnen helpen, al was het maar
Image

#20 ·
Offerte:

Oorspronkelijk gepost door itslogz View Post
GTAIV werkte prima op mijn 32-Bit XP harde schijf, maar toen ik 64-Bit probeerde, brak de hel los. Dus als je de foutmelding "Seculauncher: Kan de applicatie niet starten [2000]" krijgt, kan dit je helpen.

Stap 1: Installeer GTAIV en krijg de hierboven vermelde foutmelding.

Stap 2: Navigeer naar Configuratiescherm > Programma's toevoegen/verwijderen.

Stap 3: Zoek Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable, belangrijker nog, degene die iets met x64 aan het einde zeggen. Blijkbaar draait deze game op 32-bit? Ik ben er niet helemaal zeker van, maar de 32-bit installer zit in het gedownloade pakket zodra GTAIV is geĂŻnstalleerd.

Stap 4: Verwijder alle Visual C++ 2005 Redistributable items die in Programma's toevoegen/verwijderen staan.

Stap 5: Navigeer naar de hoofdmap van GTAIV en zoek de map installers. (In mijn geval is het Programma's > Steam > Steamapps > Common > Grand theft auto iv > installers. Mensen die een schijf gebruiken, zouden met de rechtermuisknop op uw dvd/cd-station in Deze computer moeten klikken, op verkennen klikken en de map met de naam "Redistributable" zoeken.

Stap 6: Zoek "vcredist_x86.exe"

Stap 7: Voer deze installer uit, voltooi de installatie.

Stap 8: Controleer Programma's toevoegen/verwijderen om te zien of de nieuwe 2005 C++ is geĂŻnstalleerd.

Stap 9: Probeer GTAIV nogmaals te laden via de Social club Play-knop. Dit is zover ik kwam voordat ik een nieuwe fout kreeg, maar het bovenstaande heeft mijn seculaunch-fout verholpen.
[...]
Ik hoop dat dit sommige mensen helpt.
Hoi mensen,
dit was de beste tip op het web. Ik dacht: 'Er staat zoveel rotzooi op je pc. Doe het weg.' Nadat ik het had verwijderd, besefte ik dat gta de MS C++ 2005 Destributed nodig heeft. Maar ik besefte niet dat ik het nodig heb om GTA4 te draaien.
Image

Bedankt voor de handleiding.

groeten uit Duitsland,
quad4gta

#22 ·
Heel erg bedankt! Nu heb ik eindelijk gta iv weer aan de praat. Wat een belachelijke situatie, om al deze moeite te moeten doen om een stuk software goed te laten werken. En ik dacht dat eindelijk terugkeren naar het kopen van games een einde zou maken aan dit soort ghetto hacking onzin.
Maar goed, ik wilde alleen maar zeggen dat het, volgens uw advies, erop lijkt dat het uitschakelen van de "compatibiliteitsmodus" op launchgtaiv.exe leek te helpen en het installeren van de patch waarvoor u de link heeft verstrekt, lijkt te helpen. Wat betreft het verwijderen van "microsoft visual c++ 2005 Redistributable"... ik kan het niet met zekerheid zeggen. Ik heb ze allemaal verwijderd (ongeveer 6 in totaal, waaronder de 2005- en 2008-versies, evenals een reeks updates/patches voor beide). Ik heb nu de 2008 x86-versie en de 2008 x64-versie, die beide van de website van Microsoft afkomstig zijn.
Ook heb ik ontdekt dat ik het spel niet kan starten via "social club" zonder dat het crasht. De enige manier waarop ik de mijne kan starten, is gewoon via het pictogram dat op je bureaublad/startmenu wordt weergegeven wanneer je het spel oorspronkelijk installeert met de titel: "grand theft auto iv". Ik weet zeker dat het bovengenoemde LaunchGTAIV.exe-bestand ook de truc zal doen. En als het wel start, blijf ik ver weg van de Windows live-update die elke keer verschijnt. Ik zal hier misschien later mee experimenteren, maar voorlopig, aangezien alles lijkt te werken, ga ik deze configuratie zo licht mogelijk omzeilen.
Nogmaals, ik kan gewoon niet geloven hoe kieskeurig dit allemaal is geweest. Vooral omdat ik het spel ongeveer 6 uur lang prima heb laten werken na de eerste installatie zonder enige ghetto-rigging, behalve het uitvoeren van de installer in de compatibiliteitsmodus. En toen, zomaar, werkte het niet meer voor mij. UGH!

Ook moet ik zeker vermelden dat ik windows 7 Home premium x64 gebruik.

Succes allemaal.

#24 ·
Ik had ook hetzelfde probleem.
Probleem is nu opgelost (100% werkend).

1. Ga naar c:\windows\system32
2. Zorg ervoor dat je xlive.dll hebt (zo niet, download het).
3. Hernoem het naar xlivestart.dll
4. Start nu het spel.
Het kan zijn dat "xlive.dll" niet gevonden wordt.
5. Installeer nu xlive (je zou het in GTA IV redist of Redistributables moeten hebben, zo niet, download het).
6. Zorg ervoor dat c:\windows\system32 zowel xlivestart.dll als xlive.dll bevat.

START het spel en geniet ervan.