Overclock.net banner
8,161 - 8,180 of 20,268 Posts
Bianbao BIOS Ver. 0086, oké om te gebruiken met ME firmware v16.1.25.2124?

Of is het beter om de nieuwste, v16.1.27.2176 te gebruiken?

Is het de moeite waard om te updaten naar 0086 van beta 1002 voor APEX? Op dit moment ben ik rock-stabiel met OCed CPU/RAM met beta 1002.

Is het de moeite waard om te updaten naar 0086 van beta 1002 voor APEX? Op dit moment ben ik rotsvast stabiel met OCed CPU/RAM met beta 1002.
Het hangt af van de definitie. Je hebt niets te verliezen. Je instellingen zullen stabiel zijn met deze bios.

Voor het geval iemand zich afvroeg, ik heb een 2022 Z790 Apex die ongeveer net zo krom is als alle andere. Ik heb net een 2023 Apex voor de pc van mijn vrouw gekregen en hij is net zo buigzaam. Het lijkt erop dat ze dat niet hebben opgelost.

Voor het geval iemand zich afvroeg, ik heb een 2022 Z790 Apex die ongeveer net zo gebogen is als alle andere. Ik heb net een 2023 Apex voor de pc van mijn vrouw gekregen en die is net zo buigzaam. Het lijkt er niet op dat ze dat hebben opgelost.
Ik denk dat het gewoon geluk is, in plaats van de productiedatum. De mijne is gemaakt in 11-2022 en had slechts een lichte buiging in een hoek. Niet eens merkbaar bij het installeren van het moederbord.

Mijn 13900ks boost niet naar 6,0 GHz, zelfs niet met geoptimaliseerde standaardinstellingen, alle drivers zijn geĂŻnstalleerd. Ik heb geprobeerd met meerdere instellingen te rommelen en niets heeft gewerkt.

Mijn 13900ks boost niet naar 6,0 GHz, zelfs niet op geoptimaliseerde standaardinstellingen, alle drivers zijn geĂŻnstalleerd. Ik heb geprobeerd met meerdere instellingen te rommelen en niets heeft gewerkt.
Wat voor type koeler gebruik je? Wat is je SP-score en koeler-score in BIOS?

Hoe zien je temperaturen eruit tijdens, laten we zeggen, Cinebench R23?

Gebruik je HWiNFO? Wat is daar de maximale CPU-kloksnelheid?

Het is delidded en heeft vloeibaar metaal met een 360 mm aio. SP-score is 104. De temperaturen zijn 80C in Cinebench stock. Hwinfo toont dat alle core klokken gesynchroniseerd zijn tussen p cores, geen turbo hoger.

Het is delidded en heeft vloeibaar metaal met een 360mm aio. SP-score is 104. Temperaturen zijn 80C in Cinebench stock. Hwinfo toont dat alle core kloks gesynchroniseerd zijn tussen p cores, geen turbo hoger.
De temperaturen zien er goed uit. Nog een paar vragen dan. Wat is je moederbord?

Welke BIOS- en Intel ME-firmwareversie gebruik je? Is het probleem aanwezig op verschillende versies van BIOS?

Heb je al een volledige CMOS-clear geprobeerd? (standaardinstellingen in BIOS herstellen, volledig uitschakelen, voeding uit, netsnoer eruit, CMOS-batterij er 5 minuten uit)

Heb je dat probleem vanaf dag 1 met die KS? De mijne is maar iets beter (SP 106), maar ik kan gemakkelijk 6 GHz boost bereiken met mijn 360 AIO. Het voelt voor mij alsof de jouwe vastzit met alle core sync.

EDIT:

Probleem gevonden, cstates waren geforceerd uitgeschakeld in Windows
Mooi!

Discussion starter · #8,175 ·
Dan zal ik het gebruiken voor dagelijks gamen :D Prestaties zijn koning :cool:
Ik wed dat sommigen van ons hier deze rode waarschuwing zien en denken:

Image

Image

ROG MAXIMUS / STRIX Z790 Serie Beta Bios 1102

1) Verbeter de systeemprestaties
2) Code 18 hang probleem oplossen

Zelfs als u de bèta-bios gebruikt, is er geen probleem met de garantie.
In de tussentijd is er geen enkel geval geweest waarbij de garantie is geweigerd vanwege het gebruik van de bèta-bios, dus u kunt deze met vertrouwen gebruiken :)

ROG MAXIMUS Z790 HERO Beta Bios 1102

ROG MAXIMUS Z790 APEX Beta Bios 1102

ROG MAXIMUS Z790 EXTREME Beta Bios 1102

ROG STRIX Z790-A GAMING WIFI Beta Bios 1102

ROG STRIX Z790-A GAMING WIFI D4 Beta Bios 1102

ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI Beta Bios 1102

ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI Beta Bios 1102

ROG STRIX Z790-H GAMING WIFI Beta Bios 1102

ROG STRIX Z790-I GAMING WIFI Beta Bios 1102

Natuurlijk komt 1102 eruit nadat ik eindelijk het probleem met 1101 en 1002 heb opgelost. Nadat ik een paar mensen over de nvidia-drivers had horen praten, heb ik ermee gespeeld en met de bios-versies. Het lijkt erop dat 1002 en 1101 op mijn extreme sowieso niet compatibel zijn met de nieuwste Nvidia-driver 531.79. Het zorgt ervoor dat het ram fouten geeft en niet werkt op 7200 mhz op instellingen die werkten op 0816 en andere bios-versies met de nvidia-drivers. Deze bios en de nieuwste driver voor nvidia zouden zwarte schermen veroorzaken als het ramgebruik rond de 37% of hoger kwam en het ram constant faalde in memtest 5 extreme met die combinatie. Vorige bios en die driver deden dit niet, ik controleerde mijn tweede bios 0906 op mijn bios-schakelaar en het kon het allemaal prima draaien. Ik heb net 1101 aan de praat gekregen en memtest5 op extreme laten slagen, maar ik moest opstarten in de veilige modus en DDU gebruiken om de nvidia-driver te verwijderen en vervolgens versie 531.68 installeren, daarna stopten de problemen. Nu ga ik denk ik 1102 proberen :)

• Helpful
Reactions: UTVOL06
Bedankt jongens, was op een gegeven moment een beetje bang dat ik weer door de RMA-hel zou moeten^^
Ik denk dat elk moederbordmodel/type schreeuwt tijdens de geheugenbandbreedtetest in Aida64. Ik herinner me dit al sinds 2005, toen de software Everest heette.

Net gecontroleerd dat het niet alleen in AIDA is, maar dat bij het draaien van CPU/RAM-intensieve games VRM (waarschijnlijk) ongeveer hetzelfde geluid produceert wanneer RAM is overklokt. Ik weet niet of het iets met het RAM zelf te maken kan hebben, maar hoogstwaarschijnlijk niet.

8,161 - 8,180 of 20,268 Posts