Overclock.net banner

Overklokken Kingston Hyper X 1600 MHz naar 1866

1 reading
89K views 15 replies 11 participants last post by  Echoa  
#1 ·
K, dus ik ben een complete noob als het gaat om het omgaan met ram overklokken. Ik hoopte dat ik deze ram kon overklokken naar 1866. Alle adviezen worden zeer gewaardeerd.

#2 ·
Ik heb het geprobeerd en ben mislukt. Kon het niet voorbij 1704 mhz krijgen zonder bsod en vastlopen. Ik ben net overgestapt op G.Skill F3 17000 2133mhz. Succes!

#3 ·
Dus, het is 1600 9-9-9-24 1.5V RAM, toch?

Als dat het geval is, ga dan naar de BIOS,

stel de geheugenband in op 1866 MHz (de optie kan 933 MHz zijn, dit is slechts 1866/2)
stel de spanning (van het RAM...) in op ~1,64, of zo dicht mogelijk daarbij. Ga niet boven 1,65.
stel de timings als volgt in -
CL - 11
tRCD - 11
tRP - 11
tRAS - 36
laat al het andere op auto staan.

Als de pc opstart, begin dan de timings te verlagen. Focus nu op CL, tRCD en tRP. Verlaag er één tegelijk. Probeer dus eerst 10-11-11-36. Als dat werkt, 10-10-11-36, enzovoort. Als het verlagen van één waarde instabiliteit veroorzaakt, zet het dan terug en ga verder. Dus als bijvoorbeeld 10-11-11-36 instabiliteit veroorzaakt, probeer dan 11-10-11-36.
Als je geen van de eerste 3 waarden meer kunt veranderen, verlaag dan de tRAS. Je kunt dit per keer met een paar verlagen.

Je kunt nu proberen de spanning een beetje te verlagen, maar dit zal waarschijnlijk alleen maar instabiliteit veroorzaken. Ga toch van 1,65 naar 1,6, als dat werkt, ga dan naar 1,575, dan 1,55, enzovoort. Als je instabiliteit tegenkomt, ga dan terug en laat het daarbij.

Hoe ziet instabiliteit eruit? Ofwel de pc start niet op (gaat helemaal niet aan), of hij geeft een BSOD, of je krijgt crashes / foutmeldingen op het bureaublad. Ga bij de BSOD's of foutmeldingen terug naar de BIOS en blijf wijzigen zoals ik heb geadviseerd. Als de pc niet opstart, moet je de CMOS wissen. Er zit een kleine, ronde batterij in het moederbord - zet de pc uit en trek de stekker eruit, verwijder de batterij, wacht 30 seconden en plaats hem terug.

Ga niet met de stroom aangesloten in je computer rondneuzen.

#4 ·
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cHaoSphEre View Post

Dus, het is 1600 9-9-9-24 1.5V RAM, toch?
Als dat het geval is, ga dan naar de BIOS,
stel de geheugenband op 1866Mhz in (de optie kan 933Mhz zijn, dit is slechts 1866/2)
stel de spanning (van de RAM...) in op ~1.64, of zo dicht mogelijk daarbij. Ga niet boven 1.65.
stel de timings als volgt in -
CL - 11
tRCD - 11
tRP - 11
tRAS - 36
laat al het andere op auto staan.
Als de pc opstart, begin dan met het verlagen van de timings. Focus nu op CL, tRCD en tRP. Verlaag er één tegelijk. Dus, probeer eerst 10-11-11-36. Als dat werkt, 10-10-11-36, enzovoort. Als het verlagen van één instabiliteit veroorzaakt, zet het dan terug en ga verder. Dus bijvoorbeeld, 10-11-11-36 veroorzaakt instabiliteit, probeer 11-10-11-36.
Als je geen van de eerste 3 waarden meer kunt veranderen, verlaag dan de tRAS. Je kunt dit een paar tegelijk verlagen.
Je kunt nu proberen de spanning een beetje te verlagen, maar dit zal waarschijnlijk alleen maar instabiliteit veroorzaken. Ga toch van 1.65 naar 1.6, als dat werkt, ga dan naar 1.575, dan 1.55, enzovoort. Als je instabiliteit tegenkomt, ga dan terug en laat het daarbij.
Hoe ziet instabiliteit eruit? Ofwel de pc start niet op (gaat helemaal niet aan), of hij geeft een BSOD, of je krijgt crashes / foutmeldingen op het bureaublad. Ga met de BSOD's of foutmeldingen terug naar de BIOS en blijf veranderen zoals ik heb geadviseerd. Als de pc niet opstart, moet je de CMOS wissen. Er zit een kleine, ronde batterij in het moederbord - zet de pc uit en trek de stekker uit het stopcontact, verwijder de batterij, wacht 30 seconden en plaats hem terug.
Ga niet rondneuzen in je computer met de stroom aangesloten.
Geweldige samenvatting om ram in te stellen.
thumb.gif

#5 ·
Het enige wat ik aan mijn Snipers heb gedaan, was overschakelen naar 1866 MHz, 1,6 V toepassen en slechts één timing wijzigen (9-10-9). Het start op 9-9-9 maar Windows laadt niet. Je zou zoiets op de jouwe kunnen proberen.

#6 ·
De standaard Kingston HyperX-timings voor 1866 zijn 9-11-9-27 met command rate 1 bij 1,65v, dit zou moeten werken voor al hun ram beoordeeld voor 1600 omdat ze in principe dezelfde ram zijn, alleen anders geklokt. Begin daar en kijk dan of je de dingen kunt aanscherpen
wink.gif

#7 ·
Als je je 1866Mhz RAM gaat draaien met latenties van 10 of 11, kun je het net zo goed niet doen, want dat haalt in feite een groot deel van de bandbreedtemogelijkheid weg.

#8 ·
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xd_1771 View Post

Als je je 1866Mhz RAM gaat gebruiken met latenties van 10 of 11, kun je het net zo goed niet doen, want dat verwijdert in feite veel van de bandbreedtemogelijkheden.
Wat als je probeert de prestaties van een APU te verhogen? Zou het de moeite waard zijn om meer latentie te hebben om een hogere frequentie te bereiken?

#9 ·
Wat geeft betere prestaties in games en Windows-bewerkingen, bijvoorbeeld hogere frequenties of betere timings? Ik heb ook dezelfde ram kit, kingston 1600 mhz.

#11 ·
Hallo, ik gebruik 2x4 GB HyperX Genesys 1600 met 2x8 GB HyperX Fury 1866. Ik probeer de latenties te verkorten en heb 8-8-8-24-33 1t bereikt. In Windows lijkt het oké. Moet getest worden in games. Is het de moeite waard om MHz te verliezen?

#12 ·
Als ze iets als mijn ripjaw 1600 RAM klokken, kun je 11-12-12-31 1t 2200mhz @ 1.7v doen.

Je kunt RAM 24/7 @ 1.7v prima laten draaien, de 1.65v regel is gewoon wat als een gemiddelde veilige spanning wordt beschouwd, maar ik gebruik mijn Xeon al een tijdje met 2200mhz 1.7v RAM. 1.7v zal je systeem hoogstwaarschijnlijk niet opblazen, dus als je je RAM serieus wilt overklokken, moet dat je bovengrens zijn.

#13 ·
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilyan82 View Post

Hallo, ik gebruik 2x4 gb hyperx genesys 1600 met 2x8gb hyperx fury 1866. Ik probeer de latenties te verlagen en ik heb 8-8-8-24-33 1t bereikt. In Windows lijkt het oké. Moet getest worden in gaming. Is het de moeite waard om MHz te verliezen?
In de meeste gevallen niet, DDR3 RAM profiteert meer van frequentie dan van timings. Mijn instellingen van mijn vorige post, mijn 2200mhz RAM heeft een lagere latentie dan Cas8 1600 en is ongeveer 8000mb/s sneller.

Hoewel er een punt is dat het te los maken niet zo voordelig zal zijn. Kijk naar timings voor uw serie RAM (meestal vragen ze om dezelfde chip te gebruiken bij verschillende bins) op de doelfrequentie die u wilt bereiken en begin met timings die iets losser zijn dan die en 1,7v. Draai vervolgens de timings aan bij een bepaalde frequentie totdat u zo dicht mogelijk bij de timings van de andere RAM komt. Zodra u die lagere spanning hebt bereikt totdat u niet meer kunt of de timings blijft aanscherpen.

#14 ·
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yetyhunter View Post

Wat geeft betere prestaties in games en Windows-bewerkingen, bijvoorbeeld hogere frequenties of betere timings? Ik heb ook dezelfde ram-kit, kingston 1600 mhz.
Frequentie 90% van de tijd, in bepaalde situaties zijn de strakkere timings beter, maar de DDR3-latentie daalt meer met de frequentie dan met de timings, zolang je timings niet super los zijn

#15 ·
Ik kan ze niet eens op 1866 klokken, ik heb geprobeerd de langste timings te gebruiken op 1,7 V, maar de pc start niet op. Misschien komt het omdat er RAM-modules van 1600 en 1866 samen zijn geĂŻnstalleerd. Het was zoiets als 14-19-19-40. Misschien zorgt een te hoge latentie er ook voor dat de pc niet opstart?

#16 ·
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilyan82 View Post

ik kan ze niet eens klokken op 1866, ik heb geprobeerd de langste timings te gebruiken op 1,7v maar de pc start niet op. Misschien komt het omdat er ram modules van 1600 en 1866 samen zijn geĂŻnstalleerd. Het was zoiets als 14-19-19-40. Misschien zorgt een te hoge latentie er ook voor dat de pc niet opstart?
Als je 4 Dimms hebt, is het moeilijker, soms werkt zelfs het losser maken van de timings niet, je kunt ze misschien niet op de snelheid klokken die je wilt. Mijn 2 sticks van 1600 posten niet op 2400, ongeacht de timings. Dimms garanderen alleen dat ze een bepaalde snelheid bereiken onder de voorwaarden van die specifieke kit

I.E. 2 Dimms @ 1866 1.5v bereiken dat misschien niet met 4 Dimms, zelfs als ze allemaal 1866 zijn.

Tenzij je de extra snelheid nodig hebt, kun je tevreden zijn met meer RAM of overschakelen naar 2 Dimms en snelheid proberen. 4 Dimms belasten de IMC meer en maken het minder waarschijnlijk dat je hogere kloksnelheden haalt.