Overclock.net banner

Afdrukbare moederbord gatindelingen

3 reading
102K views 27 replies 19 participants last post by  Spotswood  
#1 ·
Ik heb zojuist een aantal afdrukbare gatindelingen gemaakt vanuit een CAD-programma en dacht dat ik ze met iedereen zou delen. Alle markeringen zijn waar de gaten komen. De metingen die ik heb gebruikt om de gaten te markeren, kwamen van formfactors.org. Ik ben er vrij zeker van dat alle metingen correct zijn, maar ik heb ze niet getest op 100% nauwkeurigheid (ik heb geen reserve moederborden liggen). Als iemand zou kunnen melden dat de lay-outs correct zijn, zou ik dat op prijs stellen.

Elke maat is op schaal. De ATX- en microATX-indelingen zijn in JPEG-formaat, omdat ze niet op één vel papier op schaal 1:1 passen. De miniITX-indeling is in PDF-formaat, omdat deze op één vel papier van Letter-formaat past.

Ik hoop dat dit alle modders daar kan helpen!
Image

#3 ·
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mcnaryxc View Post
Ik heb net een paar afdrukbare gatindelingen gemaakt met een CAD-programma en dacht dat ik ze met iedereen zou delen. Alle markeringen zijn waar de gaten moeten komen. De metingen die ik heb gebruikt om de gaten te markeren, kwamen van formfactors.org. Ik ben er vrij zeker van dat alle metingen correct zijn, maar ik heb ze niet getest op 100% nauwkeurigheid (ik heb geen reserve moederborden liggen). Als iemand zou kunnen melden dat de lay-outs correct zijn, zou ik dat op prijs stellen.

Elke maat is op schaal. De ATX- en microATX-indelingen zijn in JPEG-formaat, omdat ze niet op één vel papier op schaal 1:1 passen. De miniITX-indeling is in PDF-formaat, omdat deze op één vel papier van letterformaat past.

Ik hoop dat dit alle modders daar kan helpen!
Image

Leuk. Het zou een beetje handiger zijn als je ook de standaard PCI- en CPU-locaties erop zou kunnen zetten. Omdat een geweldige case mod is om een gat uit te snijden zodat de CPU-achterplaat kan worden verwijderd zonder de MB te verwijderen. Ook zou een stippellijn die de M-ATX-grootte en de extra MATX-gaten laat zien, het bruikbaar maken voor 90% + van de mensen hier.

ATX spec 2.2 PDF

#4 ·
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WarlordOne View Post
Mooi. Het zou een beetje handiger zijn als je ook de standaard PCI- en CPU-locaties erop zou kunnen zetten. Aangezien een geweldige case mod is om een gat uit te snijden zodat de CPU-achterplaat kan worden verwijderd zonder de MB te verwijderen.

ATX spec 2.2 PDF

Ik wil dit doen en zou graag een sjabloon willen om te voorkomen dat ik mijn mooie behuizing beschadig.

Image
aan de OP voor het delen. Gedownload.

#5 ·
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DesertRat View Post
Erg handig! Bedankt voor het delen. +rep
Bedankt!
Image

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WarlordOne View Post
Mooi. Het zou iets nuttiger zijn als je ook de standaard PCI- en CPU-locaties erop zou kunnen zetten. Aangezien een geweldige case mod is om een gat uit te snijden zodat de CPU backplate kan worden verwijderd zonder de MB te verwijderen. Ook zou een stippellijn die de M-ATX-grootte en de extra MATX-gaten laat zien, het bruikbaar maken voor 90%+ van de mensen hier.

ATX spec 2.2 PDF
Goede oproep. Toen ik ze maakte, was het eigenlijk alleen voor mij om de gaten uit te boren. Ze delen met OCN was slechts een ander idee. Ik heb ook een mATX-patroon opgenomen. De reden daarvoor is dat mATX op sommige plaatsen een paar meer gaten nodig heeft om uit te boren dan ATX en dus dacht ik dat het een nieuwe sjabloon verdiende.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flux View Post
Ik wil dit doen en zou graag een sjabloon willen om te voorkomen dat ik mijn mooie case beschadig.

Image
aan de OP voor het delen. Gedownload.
Geweldig. Bedankt.

#9 ·
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tylerdjm View Post

Sorry dat ik een oud draadje oprakel, maar ik kan de download voor de PDF niet vinden. Misschien komt het gewoon omdat ik hier nieuw ben
tongue.gif

Kan iemand me helpen?

Dit zou enorm nuttig voor me zijn bij het bouwen van mijn NES PC.

Bedankt
smile.gif
Ik heb er ook nog geen goede gevonden. Als je er een vindt, post hem dan.

#11 ·
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door somebadlemonade View Post

ik weet zeker dat ik/jij iets zou kunnen verzinnen, maar je zou 2 pagina's moeten gebruiken en ze op elkaar moeten uitlijnen, het zou niet zo moeilijk zijn om een schaaltekening van de gatenindeling te maken
Oh, ik weet het, ik weet het, ik kan het, ik heb het in het verleden gedaan voor mijn huidige build "Paradox". Alleen al het hebben van een afdrukbare sjabloon hier zou nuttig zijn. Op andere sites zie ik velen die pagina 12 van de ATX-sectie op formfactors.org zeggen, maar het drukt niet goed af.

#13 ·
Is er een sjabloon voor de indeling van de schroefgaten van mini-ITX? Bedankt!

#16 ·
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViGilantspb View Post

Hoe kan ik deze bestanden downloaden? Ik kan het niet uitzoeken(
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GSG-9 View Post

Ik kan het ook niet uitzoeken...
Als je de .pdf open hebt staan, klik dan met de rechtermuisknop en kies 'pagina opslaan als', zo niet, klik dan met de rechtermuisknop op de link en kies 'link opslaan als' of 'doel opslaan als'

Beide opties slaan een kopie van het bestand op je computer op, waarna je pagina 12 kunt extraheren naar elk gewenst afbeeldingsformaat, met een .pdf-converter, iets wat gemakkelijk te vinden is met een snelle zoekopdracht, om af te drukken als sjabloon, zul je moeten uitzoeken hoe je het kunt afdrukken op een schaal van 1:1 van een echt moederbord, wat groter is dan de meeste consumentenprinters aankunnen, als je het op de juiste schaal kunt krijgen, wil je misschien naar een drukkerij gaan en het als één vel laten afdrukken, zodat je niet hoeft te proberen twee stukken papier op het werkoppervlak uit te lijnen

Misschien kun je de drukkerij vragen of ze het voor je willen schalen.

#19 ·
Citaat:

dat is een deel van het probleem, met een standaardprinter moet je 2 vellen papier gebruiken en hopen dat je ze correct uitlijnt

erlijk gezegd, ik denk niet dat je het kunt doen zonder proberen en fouten met het afdrukken van een kopie en het controleren met een digitale/draaiknop/schuifmaat

denk erover na, misschien kan een van de laserets-/cnc-freeskunstenaars hier een sjabloon snijden voor een beetje geld als je niet de weg van proberen en fouten wilt bewandelen
Je zou de afloop voor je printer moeten kunnen instellen en een richtlijn voor de rand moeten instellen, zodat je precies weet waar je het papier moet plakken. Met een tool als Photoshop kun je een afbeelding schalen in inches/mm in plaats van dpi/pixels. Dit zou je heel dichtbij moeten brengen. Meet de afstanden voordat je gaat snijden.

Ik heb uiteindelijk gewoon deze ITX-achterplaat gekocht voor mijn behoeften.

Citaat:

als je de .pdf open hebt, klik dan met de rechtermuisknop, sla pagina op als, zo niet, klik dan met de rechtermuisknop op de link, sla link op als, of sla doel op als

beide zullen een kopie van het bestand op je computer opslaan, waarna je pagina 12 kunt extraheren naar elk afbeeldingsformaat van je keuze, met een .pdf-converter, iets dat gemakkelijk te vinden is met een snelle zoekopdracht, om af te drukken als sjabloon, zul je moeten uitzoeken hoe je het kunt afdrukken op een schaal van 1:1 van een daadwerkelijk moederbord, wat groter is dan de meeste consumentenprinters aankunnen, als je het op de juiste schaal kunt krijgen, wil je misschien naar een drukkerij gaan en het als één vel laten afdrukken, zodat je niet hoeft te rommelen met het proberen uit te lijnen van 2 vellen papier op het werkoppervlak

Misschien kun je de drukkerij vragen of ze het voor je willen schalen
Ah, ik begrijp het nu, je verwijst naar de pdf's op formfactor.org IE:
http://www.formfactors.org/developer/specs/Mini_ITX_Spec_V2_0.pdf

Ik dacht in de eerste post dat je zei dat je een pdf had gemaakt van die documenten die op maat is.