Overclock.net banner

Review TeamGroup T-FORCE XTREEM DDR5 8000c38

8.1K views 18 replies 8 participants last post by  silv3r  
#1 ·
Nadat ik de afgelopen 2 weken de kans heb gehad om te spelen met Teamgroup's T-FORCE XTREEM DDR5 MEMORY 32GB (2x16GB) 8000c38, ben ik diep in de rijken van esthetiek, prestaties en compatibiliteit gedoken. Hier is een eerlijk overzicht, waarin mijn persoonlijke ervaringen worden gecombineerd met de inzichten uit de brochure:

Esthetische aantrekkingskracht en prestatievermogen:
Mijn persoonlijke mening is dat dit misschien wel de best uitziende Ram dimms op de markt zijn. Het strakke, zwarte ontwerp van deze modules trok niet alleen mijn aandacht, maar beloofde ook een visuele traktatie binnen mijn aangepaste pc-build. Bovendien was hun out-of-the-box prestatie inderdaad lovenswaardig, met een snelle responsiviteit en naadloze multitasking, precies zoals geadverteerd.

Het compatibiliteitsvraagstuk:
De weg naar optimale prestaties was echter bezaaid met uitdagingen. Mijn Intel i9 13900KS CPU in combinatie met het Asus ROG z790 Apex moederbord had aanvankelijk moeite om de modules aan te kunnen op hun geadverteerde snelheid van 8000c38. Ondanks de verwachtingen doken er stabiliteitsproblemen op, waardoor ik de snelheid moest terugschroeven naar 7800c38. Hoewel chips met betere IMC's het misschien beter zouden doen, onderstreept mijn persoonlijke ervaring het belang van CPU- en moederbordcompatibiliteit en "siliciumloterij", wat aangeeft dat het bereiken van de geadverteerde snelheden mogelijk (en waarschijnlijk) handmatige afstemming vereist.

Adaptieve afstemming en stabiliteit:
Ondanks de initiële obstakels ontdekte ik dat de modules met handmatige afstemming inderdaad de geadverteerde snelheid van 8000 konden bereiken. Deze ervaring benadrukt het aanpassingsvermogen van de T-FORCE XTREEM DDR5 en toont zijn potentieel om zijn volledige mogelijkheden te ontketenen met de juiste aanpassingen. Na wat tijd te hebben besteed aan het tweaken van de timing, sub-timings en voltages, kon ik het ram stabiliseren op 8000c36 voor dagelijks gebruik. Voor benchmarkgebruik kan het zelfs hoger gaan en met strakkere timings, maar dat wordt een aparte post op zich.

Uitstekende techniek:
Achter de schermen komt de technische bekwaamheid van Teamgroup naar voren. De zorgvuldig gelaagde, gezandstraalde aluminium vinnen, de stevige 2 mm heatsink en de hoogwaardige IC's met gepatenteerde technieken getuigen van de toewijding van het merk aan innovatie en prestaties. Deze functies verbeteren niet alleen de esthetiek, maar zorgen ook voor een uitzonderlijke warmteafvoer en betrouwbaarheid, zelfs onder veeleisende omstandigheden.

Levenslange garantie:
Tot slot spreekt de garantie van Teamgroup voor het leven boekdelen over hun vertrouwen in de duurzaamheid en betrouwbaarheid van hun producten. Het is een geruststellende toezegging die gebruikers, waaronder ikzelf, gemoedsrust biedt.

Kortom, de T-FORCE XTREEM DDR5 ram was een achtbaan van esthetiek, prestaties en aanpassingsvermogen. Hoewel de weg naar optimale prestaties misschien een paar uitdagingen had, was het eindresultaat onmiskenbaar bevredigend.
Deze dimms zijn niet alleen componenten; ze veranderen de manier waarop ik naar mijn build kijk en brengen ook de prestaties met zich mee.

#2 ·
Dat RAM ziet er geweldig uit.

#7 ·
Kijk er echt naar uit voor de verschillende berichten over deze geheugenkit-benchmark en met strakkere timings.
Heb een heleboel reviews bekeken voordat ik mijn beslissing nam voor de geheugens en koos voor 2 verschillende kits, 48GB 8200c38 T-Force Xtreem kit (zou Hynix M-die moeten zijn?) en de 32GB 8200c38 Patriot Viper XTREME 5 (zou Hynix A-die moeten zijn?)
In de internetreviews hadden beide kits geweldige overklokresultaten, toen de kits werden gedemonteerd (internetreviews) hadden beide kits thermische pads voor de geheugen-IC's en de PMIC-chip.
Ik wilde niet beperkt worden bij het overklokken vanwege de bekende DDR5 hoge temperaturen (instabiliteit), en alle warmteafvoer helpt, van plan om de geheugenkits voorlopig standaard te gebruiken.
Ben aan het benchmarken met 48GB 8200c38 T-Force Xtreem kit de afgelopen week, en ik overweeg de aankoop van de T-FORCE XTREEM DDR5 GEHEUGEN 32GB (2x16GB) 8000c38, de geheugenkoelrib is stevig, zwaar en een beest.
DDR5 overklokken is moeilijk, echt moeilijk in vergelijking met DDR4 B-Die, veel frustraties ervaren en waarschijnlijk een gebrek aan vaardigheden, tonnen OS-freezes totdat we op wonderbaarlijke wijze een paar voltage sweet spots vinden (voor de MB, CPU, IMC, DIMM combinatie).
Begonnen met het testen met cpu vddq van 1.27 ~ 1.3 tot mijn sweet spot voor cpu vddq tussen 1.35 en 1.38, zonder dat het zo hoog is, zou geekbench3 | Ycruncher falen en of OS-freezes.
Ik test de geheugenstabiliteit niet en beweer ook niet dat het geheugen stabiel is (y cruncher vt3 of karhu), alleen bench overklok benchmarks.
Van plan om de Viper kit in de nabije toekomst naar 84K CL34 te pushen, omdat het relatief eenvoudig was om de 48GB 8200c38 T-Force Xtreem kit te overklokken (na het vinden van mijn voltage sweet spots bedoel ik, de teamgroup is mijn tweede kit om te benchmarken, ben pas sinds vorige week de teamgroup aan het testen, komt het doordat M-die minder kieskeurig is dan A-die om te benchmarken?)
Ik ben verre van een expert in de materie, gewoon veel vallen en opstaan en frustraties.
DDR5 overklokken is moeilijk.

48GB 8200c38 T-Force Xtreem kit - Ycruncher 86K CL36
vdd 1.62 | vddq 1.45 | cpu vddq 1.380 | cpu vccin aux auto | cpu vdd2 auto | sa 1.25

Image

32GB 8200c38 Patriot Viper XTREME 5 - Ycruncher 82K CL34
vdd 1.570 | vddq 1.45 | cpu vddq 1.380 | cpu vccin aux auto | cpu vdd2 auto | sa 1.25

Image

Best.

#9 ·
Hé, ik heb deze schoonheden ook 32GB. Het punt is, ik heb geen idee van DDR5 OC. Dus ik kocht de Z790 Nova en hoopte dat ik betere prestaties kon bereiken, nadat ik het probeerde met Strix B660 en i5-12400. De SA-spanning in de i5 is vergrendeld. Ik bereikte op Stock CPU 7600MHZ. Dit is goed, maar ik geef (tegen mijn principiële gedachten in) 300€ uit en ik wil proberen verder te gaan. De hoogste frequentie (van Kaliz) met deze i5 is 7700MHz. Eigenlijk met 5,4 GHz Hyperthreading op 7200 MHz. Ik hoop dat ik mijn doel bereik, dan koop ik een nieuwe CPU, dit keer met K :) Iemand hier met NonK-ervaring met dit RAM?

#10 ·
Hey, ik heb deze Beautys ook 32GB. Het ding is, ik heb geen idee van DDR5 OC. Dus ik kocht de Z790 Nova en hoopte dat ik betere prestaties kon bereiken, nadat ik het probeerde met Strix B660 en i5-12400. De SA Voltage in de i5 is vergrendeld. Ik bereikte op Stock CPU 7600MHZ. Dit is goed, maar ik geef (tegen mijn principiële gedachten) 300€ uit en ik wil proberen meer te gaan. De hoogste frequentie (van Kaliz) met deze i5 is 7700MHz.
Eigenlijk met 5,4 GHz Hyperthreading op 7200 MHz. Ik hoop dat ik mijn doel bereik, dan koop ik een nieuwe CPU, dit keer met K :)

Iemand hier met NonK ervaring met dit RAM?
Succes mijn vriend!

#11 ·
Weet iemand de PMIC-versie op deze kit? De 2x16GB 8000? En kan iemand een Thaiphoon Burner screenshot delen?

#13 ·
Image

#14 ·
Na de afgelopen 2 weken de kans te hebben gehad om te spelen met Teamgroup's T-FORCE XTREEM DDR5 MEMORY 32GB (2x16GB) 8000c38, ben ik diep in de sferen van esthetiek, prestaties en compatibiliteit gedoken. Hier is een eerlijk overzicht, waarin mijn persoonlijke ervaringen worden gecombineerd met de inzichten uit de brochure:

Esthetische aantrekkingskracht en prestaties:
Mijn persoonlijke mening is dat dit misschien wel de best uitziende Ram-dimms op de markt zijn. Het strakke, zwarte ontwerp van deze modules trok niet alleen mijn aandacht, maar beloofde ook een visuele traktatie binnen mijn aangepaste pc-build. Bovendien waren hun out-of-the-box prestaties inderdaad lovenswaardig en leverden ze snelle responsiviteit en naadloze multitasking, precies zoals geadverteerd.

Het compatibiliteitsvraagstuk:
De weg naar optimale prestaties was echter bezaaid met uitdagingen. Mijn Intel i9 13900KS CPU in combinatie met het Asus ROG z790 Apex moederbord had aanvankelijk moeite om de modules aan te kunnen met hun geadverteerde snelheid van 8000c38. Ondanks de verwachtingen doken er stabiliteitsproblemen op, waardoor ik de snelheid moest terugschroeven naar 7800c38. Hoewel chips met betere IMC's het misschien beter doen, onderstreept mijn persoonlijke ervaring het belang van CPU- en moederbordcompatibiliteit en "siliciumloterij", wat aangeeft dat het bereiken van de geadverteerde snelheden mogelijk (en waarschijnlijk) handmatige tuning vereist.

Adaptieve tuning en stabiliteit:
Ondanks de initiële hindernissen ontdekte ik dat de modules met handmatige tuning inderdaad de geadverteerde snelheid van 8000 konden bereiken. Deze ervaring benadrukt de aanpasbaarheid van de T-FORCE XTREEM DDR5 en toont zijn potentieel om zijn volledige mogelijkheden te ontketenen met de juiste aanpassingen. Na wat tijd te hebben besteed aan het tweaken van de timing, sub-timings en voltages, kon ik het ram stabiliseren op 8000c36 voor dagelijks gebruik. Voor benchmarkgebruik kan het zelfs nog hoger en met strakkere timings, maar dat wordt een aparte post op zich.

Uitstekende techniek:
Achter de schermen schittert de technische bekwaamheid van Teamgroup. De zorgvuldig gelaagde, gezandstraalde aluminium vinnen, de stevige heatsink van 2 mm en de hoogwaardige IC's met gepatenteerde technieken getuigen van de toewijding van het merk aan innovatie en prestaties. Deze functies verbeteren niet alleen de esthetiek, maar zorgen ook voor uitzonderlijke warmteafvoer en betrouwbaarheid, zelfs onder veeleisende omstandigheden.

Levenslange garantie:
Ten slotte spreekt de levenslange garantie van Teamgroup boekdelen over hun vertrouwen in de duurzaamheid en betrouwbaarheid van hun producten. Het is een geruststellende toezegging die gebruikers, waaronder ikzelf, gemoedsrust biedt.
Kortom, de T-FORCE XTREEM DDR5 ram was een achtbaan van esthetiek, prestaties en aanpassingsvermogen. Hoewel de weg naar optimale prestaties misschien een paar uitdagingen heeft gehad, was het eindresultaat onmiskenbaar bevredigend.
Deze dimms zijn niet alleen componenten; ze veranderen de manier waarop ik naar mijn build kijk en brengen ook de prestaties.

View attachment 2651684

View attachment 2651685

View attachment 2651686
Hey man. Is er een kans dat ik een foto kan zien van de timings voor je 8000 cl36/34 dagelijkse tune die hier wordt genoemd? Ik ben van plan om zelf iets soortgelijks te doen.

#15 ·
Hey man. Is er een kans dat ik een foto kan zien van de timings voor je 8000 cl36/34 daily tune die hier genoemd wordt? Ik ben van plan om zelf zoiets te doen.
8200MHz CL34 Bereikte 38.000% in KARHU, maar verloor de screenshot toen ik mijn Macrium-image herstelde om te herstellen van BSOD's door andere instellingen te proberen.

VDDGs 1.1v/1.0v - VDD 1.72v

Image

• Rep+
Reactions: owikh84