Heeft iemand deze nieuwe lakens al geprobeerd?
Ik dacht dat de KryoSheet grafeen was? Of hebben we het over twee verschillende dingen?Hoe lang gaat vloeibaar metaal eigenlijk mee? Niet lang genoeg als je niet elk seizoen de nieuwste CPU koopt. 5c verlies.
Iemand een idee welke bladgrootte ik moet nemen voor een 13900k? Voor het KyroSheet. Ik kan mijn Kyronaut extreme pasta vervangen door dit blad.
7K is 7C?Werkt goed op mijn 7800X3D, heb ongeveer 7K lagere temperaturen dan met de TF08-pasta.
Maar ik heb de HS er nog op zitten, en LM is beter.
Ja, ik heb de mijne teruggestuurd naar Amazon. Ik denk dat het een goede optie zou zijn voor de standaard cpu ihs als je het eenmalig bouwt en jarenlang niet uit elkaar haalt. Je hoeft je geen zorgen te maken over het verliezen van prestaties van de pasta.Gamers Nexus & der8auer praten over een hoop dingen, maar ook over Kryosheet.
TLDW, het is zo goed als pasta, niet zo goed als vloeibaar metaal vanwege de dikte, het is ook extreem fragiel, dus hoewel je het technisch gezien opnieuw kunt gebruiken als je het zonder schade kunt verwijderen, zullen de temperaturen niet zo goed zijn.
Ziet eruit als een zeer mooie daling in temperatuur, ook een grote daling in hotspot.Ik heb het net gebruikt op mijn 4090:
![]()
[Official] NVIDIA RTX 4090 Owner's Club
Last Updated: January 22, 2023 Note: This content is licensed under Creative Commons 3.0. This means that you are free to copy and redistribute this material, but only if the following criteria are met: 1) You must give appropriate credit by linking back to this thread. 2) You may not use this...www.overclock.net
Tot nu toe is er maar één grafeenpad, de Kryosheet. De anderen zijn allemaal grafietpads, die maar een fractie zo goed geleiden.PTM7950 is ook 'once and done' en presteert beter.
Ik heb verschillende grafeenvarianten geprobeerd en concludeerde dat in elke use case buiten een testbank, PTM7950 de superieure keuze is qua thermiek.
Grafeen is herbruikbaar en ook ERG goedkoop in grotere vellen (iirc ik betaalde $35 voor een 120mm x80mm Panasonic).
Het is ook geleidend en wordt handig overtroffen door PTM7950, dat niet herbruikbaar en niet geleidend is.
No way in HELL zou ik $30 betalen voor een piepklein voorgesneden stuk ter grootte van een CPU, vooral als ik genoeg kan kopen om 2-3 CPU- en GPU-combinaties te doen voor $40 met PTM7950 of een Panasonic grafeenvel.
Je betaalt DUUR voor zo'n klein formaat, en vooral voor de naam. Het meeste is PGS en een paar Chinese knockoffs.
Echte Panasonic PGS is te vinden op Digikey, voor een orde van grootte minder per vierkante mm.
Ja, dat kan inderdaad, aangezien het vaak wordt gebruikt op laptop (die nu altijd direct die zijn) CPU's en verschillende GPU's en APU-chips (Steam Deck, ROG Ally, etc).Kan PTM7950 gebruikt worden op direct die cpu? Ik wil geen vloeibaar metaal gebruiken.
Ik heb het niet rond de APU afgedicht.Ik gebruik PTM7950 nu al een tijdje voor pc-componenten, ook op mijn Steam Deck. Ik heb een HELEBOEL 80mmx80mm vellen. Je kunt er minstens een 3080 ti-die mee doen, Intel IHS, en een paar Decks met een heleboel over voor kleinere dingen.
Moet de temperaturen met ongeveer 6c verlagen ten opzichte van de fabrieks Valve-pasta, en ook de ventilatorsnelheid met ongeveer 400rpm verlagen. Ik heb ook een groter koellichaam en jsaux backplate met de metalen koelplaat. Over het algemeen zijn de temperaturen ongeveer 16c lager en de ventilatorsnelheden ongeveer 1200rpm, de mijne was thermisch aan het knijpen en de ventilator irriteerde me. Ik heb ook TG-PP10 gebruikt onder het grotere monoblock koellichaam van Poseidon, dat een aantal IC's en het RAM bedekt, getest met een thermische sonde voor/na, en de RAM-temperaturen zijn ook lager. Ik zou me voorstellen dat Liquid Metal uitstekend presteert, en ik neem aan dat je het rond de APU hebt afgedicht. Enige nadeel is dat het aluminium koellichaamgedeelte van de jsaux backplate tot 63°c komt, maar dat is ook met APU die veel meer vermogen trekt...
Probeer het eens, het is geweldig voor dingen die rondgesleept worden.
Ik had overwogen om thermische stopverf te gebruiken als dam met een klein ontluchtingsgat, maar heb het idee uiteindelijk laten varen.Ik heb het niet afgedamd rond de APU.
Hoewel ik wat dun polyurethaan airconditioningschuim heb (en een nog dunnere strook die ik kreeg bij iets dat ik me niet herinner), is de contactdruk zo zwak op dat koellichaam met die kleine schroeven en nul klemkracht, een slechte excuus voor een drukmontage, dat elke dam de temperaturen alleen maar zou schaden. Dus ik heb gewoon kapton tape rond de die en PCB buiten het substraat geplakt, net genoeg zodat het geen kans zou hebben om over te lopen, zelfs als het deck wat trillingen zou ondergaan, moest het een paar keer opnieuw aanbrengen vanwege problemen met koperabsorptie, maar de temperaturen zijn nu al 3 maanden perfect stabiel en zijn niet verslechterd.
Het schoonmaken van de die is vervelend maar vereist papier, ISO en wat 1500 grit schuurpapier. Wees voorzichtig dat de rommel niet ergens komt.
Het schoonmaken van het koellichaam kan het beste worden gedaan met 1500 grit schuurpapier om de geharde galliumoxide laag en oneffen troep te verwijderen.