DLACZEGO POTRZEBUJESZ TEGO FIXA?
Jeśli nie wiesz, że go potrzebujesz, to go nie potrzebujesz!
Niektóre starsze gry, takie jak Half-Life 1, Counter-Strike 1.x, Quake, Quake
2, Unreal i inne, podczas gdy są aktywne i działają, wywołują funkcję systemu Windows
mającą na celu wyłączenie zmiennego przyspieszenia myszy poprzez wymuszenie WSZYSTKICH
ruchów, które mają być przyspieszane o tę samą wartość (podwojoną).
W systemie Windows 2000 i wcześniejszych usunięto całe zmienne przyspieszenie.
Celowanie i celowanie w tych grach było w porządku, ponieważ reakcja myszy
była wtedy liniowa (wszystkie ruchy były przyspieszane o tę samą wartość; została
podwojona).
W systemach XP, Vista, Windows 7 i Windows 8.x firma Microsoft zmieniła sposób działania przyspieszenia wskaźnika myszy.
Teraz, gdy te gry wywołują funkcję (żądając, aby wszystkie ruchy były
przyspieszane), system Windows włącza funkcję "Popraw precyzję wskaźnika"
, która dodaje przyspieszenie myszy za pomocą zmiennej krzywej do sterowania
reakcją myszy. (Włącza ją nawet wtedy, gdy wyłączyłeś ją w
Ustawieniach myszy w Panelu sterowania.)
Gdy włączona jest opcja "Popraw precyzję wskaźnika", wolniejsze ruchy myszy powodują,
że wskaźnik porusza się bardzo wolno, a szybsze ruchy myszy powodują,
że wskaźnik porusza się bardzo szybko. Nie jest liniowy i nie jest prostoliniowy.
To irytujące, ponieważ to, w co celujesz, zależy od tego, jak daleko
przesuniesz mysz, a także od tego, jak szybko przesunąłeś mysz, aby wycelować.