Overclock.net banner
1 - 20 of 25 Posts

PhotonFanatic

· Registered
Joined
·
2,128 Posts
Discussion starter · #1 ·
Gram w Diablo 2 Resurrected i zauważyłem, że obiekty wokół postaci stają się nieco rozmyte podczas ruchu. Efekt ten znika natychmiast po zatrzymaniu się. Poszedłem na YouTube, aby sprawdzić kilka filmów z rozgrywki i wydaje się, że u nich to nie występuje.

Zdaję sobie sprawę, że nie można wszystkiego wywnioskować z filmu na YouTube, ale mimo to ich rozgrywka wygląda na dość płynną w porównaniu do rozmycia, które mam podczas ruchu. Co prawda, nie nazwałbym tego strasznym, ale byłoby miło, gdyby tego nie było. Ponadto od czasu do czasu przestaje się to dziać na około 4 sekundy.

Bawiłem się ustawieniami i nic nie pomogło. Mój system jest następujący:

OS - Manjaro Linux
Karta - AMD RX 580
CPU - Intel Pentium 7200 Gold
Mobo Asus Rog Strix z790-H
RAM - 32 GB DDR5 6400Mhz
Dysk - Samsung Sata SSD

Zanim ktoś zapyta, procesor jest tylko kopią zapasową, podczas gdy próbuję dowiedzieć się, dlaczego mój i5 powoduje zawieszanie się systemu podczas uruchamiania systemu operacyjnego. Ale to niezwiązany problem, który nie powinien mieć wpływu na rozmycie.
 
Nie mam pojęcia, jakie ustawienia ma ta gra, ale czy ma rozmycie ruchu? A może jakieś pole widzenia?
 
Po prostu brzmi to tak, jakby częstotliwość odświeżania ekranu była zbyt niska i/lub nie udaje Ci się przesłać wystarczającej liczby klatek, aby spełnić wymagania.
 
Tak, to prawdopodobnie black smearing jest bardziej widoczne podczas grania niż oglądania filmów ze względu na niską liczbę klatek na sekundę z tym prehistorycznym procesorem.
2c4t z 2022 roku oparte na Alder Lake nie jest tutaj problemem.
 
lol, zobaczyłem 7200 i założyłem, że to stary Core 2.

Moim przypuszczeniem jest, że black smearing jest zauważalne, ponieważ nie ma stałych 60 klatek na sekundę.
Tak, to właśnie chciałem zaznaczyć, pytając o specyfikację monitora OP.

Niezależnie od budżetu, OP musi zrozumieć, dlaczego doświadcza tego w pierwszej kolejności.
A wszystko sprowadza się do częstotliwości odświeżania i liczby klatek na sekundę.
 
To efekt rozmycia ruchu z twojego monitora, OP. To całkowicie normalne w przypadku paneli LCD typu sample-and-hold. Jeśli chcesz go zminimalizować, potrzebujesz monitora o wyższej częstotliwości odświeżania, a twój komputer musi być w stanie renderować te dodatkowe klatki.

Przejdź do blurbusters.com i poczytaj trochę.
 
Stawiam na TAA. Jestem prawie pewien, że D2 Resurrected ma dla tego wsparcie i/lub FSR/DLSS.

OP, spróbuj wyłączyć AA lub użyć SMAA, jeśli to możliwe i upewnij się, że rozdzielczość jest natywna dla monitora.

Rozwiązania temporalne działają naprawdę dobrze tylko przy wysokiej docelowej rozdzielczości/liczbie klatek na sekundę. Na niższych poziomach jest naprawdę źle w ruchu. Nvidia przynajmniej stara się to rozwiązać za pomocą magii AI.

Edycja: pomimo rozmazywania monitorów VA, nie jest to tak złe jak rozmycie temporalne. To ostatnie zauważyłbyś jako pierwsze, chyba że używasz VRR przy 40 Hz.
 
Discussion starter · #12 ·
Tak, mój monitor to nieznana marka 1440p z 2015 roku. Działa z prędkością 60 klatek na sekundę. Mam nadzieję rozwiązać sytuację z procesorem w tym tygodniu i poinformuję o wynikach. Jeśli to nie pomoże, pomyślę o podkręcaniu monitora.

O ile pamiętam, monitory te mogą osiągać 105 Hz po podkręceniu. To rebrand Samsunga Xstar, który tak wiele osób kupowało na tym forum, dawniej. Nie pamiętam, ale myślę, że jeśli kupiłeś jeden z tych monitorów, dostawałeś monitor za ponad 600 dolarów za 250 dolarów.

Nigdy nie zagłębiałem się w podkręcanie monitora, ponieważ nie wydawało się to zbyt bezpieczne. Gdzie w końcu zainstalować niezbędne chłodzenie? 🤣
 
U mnie występuje naprawdę duże rozmycie ruchu, gdy czas reakcji mojego monitora jest ustawiony na "szybki" w porównaniu do "normalny", nie jestem pewien, co to powoduje, ale dla mnie robi ogromną różnicę. Mój panel to 1440p 165hz TN.... strzał w ciemno, mam nadzieję, że pomoże
 
Dla mnie, mam naprawdę złe rozmycie ruchu, gdy czas reakcji mojego monitora jest ustawiony na "szybki" w porównaniu do "normalny", nie jestem pewien, co to powoduje, ale robi to dla mnie ogromną różnicę. Mój panel to 1440p 165hz TN.... strzał w ciemno, mam nadzieję, że pomoże
To jest ustawienie overdrive, ma na celu "przewidywanie", gdzie piksele wylądują między każdym odświeżaniem panelu, Blur Busters ma dobre wyjaśnienie:

Jeśli twój wyświetlacz nie ma zmiennego overdrive (większość monitorów bez G-Sync nie ma), to musisz dostroić ustawienie overdrive w oparciu o twoją średnią częstotliwość odświeżania, za nisko i dostaniesz ghosting, za wysoko i dostaniesz widoczne przesunięcie. Ogólnie rzecz biorąc, będziesz potrzebować więcej overdrive im wyższa częstotliwość odświeżania.
 
  • Rep+
Reactions: Atekk920
Tak, mój monitor to niemarkowy monitor 1440p z 2015 roku. Działa z prędkością 60 klatek na sekundę. Mam nadzieję, że sytuacja z procesorem zostanie rozwiązana w tym tygodniu i poinformuję o wynikach. Jeśli to nie pomoże, spróbuję podkręcić monitor.

O ile pamiętam, monitory te mogą osiągać 105 Hz po podkręceniu. To rebrand Samsunga Xstar, który tak wiele osób kupowało na tym forum, w tamtych czasach. Nie pamiętam, ale myślę, że jeśli kupiłeś jeden z tych monitorów, dostałeś monitor za ponad 600 dolarów za 250 dolarów.

Nigdy nie przyglądałem się podkręcaniu monitora, ponieważ nie wydawało się to zbyt bezpieczne. W końcu, gdzie zainstalować niezbędne chłodzenie? 🤣
tak, te stare, podkręcane ekrany IPS/PLS miały pewne paskudne rozmycie ruchu. Miałem jeden przez kilka lat i w końcu wymieniłem go na CHG70, i byłem oszołomiony, o ile lepsze było rozmycie ruchu na CHG70, pomimo że był to panel VA.
 
To ustawienie overdrive, ma na celu "przewidywanie", gdzie piksele wylądują pomiędzy każdym odświeżaniem panelu, Blur Busters ma dobre wyjaśnienie:

Jeśli twój wyświetlacz nie ma zmiennego overdrive (większość monitorów bez G-Sync nie ma), musisz dostroić ustawienie overdrive w oparciu o średnią częstotliwość odświeżania, za niskie i dostaniesz efekt ghostingu, za wysokie i dostaniesz widoczne przesunięcie. Ogólnie rzecz biorąc, będziesz potrzebować więcej overdrive im wyższa częstotliwość odświeżania.
Mój to oficjalny panel Gsync... nigdy tak naprawdę nie włożyłem dużo pracy w rozwiązanie tego, będę musiał to przeczytać... Blur busters był kluczowy w pomaganiu mi w ustawieniu Gsync. Świetna treść
 
Discussion starter · #17 ·
Tak, to prawdopodobnie black smearing jest bardziej widoczne podczas grania niż oglądania filmów ze względu na niską liczbę FPS z tym prehistorycznym procesorem.
Cóż, procesor jest aktualnej generacji. To prawdopodobnie po prostu i3 przecięty na pół. To nawet nie quad core. Wymienię go dziś wieczorem.

Znalazłem wskaźnik FPS dla Linuksa i mówi, że FPS wynosi zwykle 60 w Diablo 2 Resurrected. Co dziwne, procesor pozostaje gdzieś na poziomie 30% zużycia. Ale GPU pozostaje na poziomie 100% przez większość czasu. Oczywiście RX 580 to 5-letnia karta, ale nie wydaje się, żeby Diablo 2R miało ją dobić do 100%. User benchmark mówi, że karta jest mniej więcej taka sama jak GTX 1660.


tak, te stare, podkręcane ekrany IPS/PLS miały paskudne rozmycie ruchu. Miałem jeden przez kilka lat i w końcu wymieniłem go na CHG70 i byłem oszołomiony tym, jak bardzo lepsze było rozmycie ruchu na CHG70, pomimo że był to panel VA.
To wydaje się różnić w zależności od gry. Niektóre gry będą to miały, inne nie.
 
Czy próbowałeś tego, co wcześniej zamieściłem, z wyłączeniem TAA lub FSR?

Nie posiadam D2R, ale z innych postów online wynika, że gra ma te opcje graficzne w grze.
 
Cóż, procesor jest aktualnej generacji. To prawdopodobnie po prostu i3 przecięty na pół. To nawet nie czterordzeniowy. Zastąpię go dziś wieczorem.
tak, nie przyjrzałem się dokładnie twoim specyfikacjom, po prostu zobaczyłem 7200 i pomyślałem Core 2 Duo lol



Wygląda na to, że różni się to w zależności od gry. Niektóre gry będą to miały, inne nie.
Czy myślisz, że jasność gry odgrywa jakąś rolę? IE Diablo to bardzo mroczna gra i sprawiłaby, że rozmazywanie czerni byłoby znacznie bardziej zauważalne.
 
Tak, mój monitor to niemarkowy monitor 1440p z 2015 roku. Działa z prędkością 60 klatek na sekundę. Mam nadzieję, że sytuacja z procesorem zostanie rozwiązana w tym tygodniu i poinformuję o wynikach. Jeśli to nie pomoże, zobaczę, jak podkręcić monitor.

O ile pamiętam, monitory te mogą osiągać 105 Hz po podkręceniu. To rebrand Samsunga Xstar, który tak wiele osób kupowało na tym forum, dawniej. Nie pamiętam, ale myślę, że jeśli kupiłeś jeden z tych monitorów, dostałeś monitor za ponad 600 dolarów za 250 dolarów.

Nigdy nie zagłębiałem się w podkręcanie monitora, ponieważ nie wydawało mi się to zbyt bezpieczne. W końcu, gdzie zainstalować niezbędne chłodzenie? 🤣
Miałem jeden. Podkręć to dziecko do 96 Hz i jest słodko
 
1 - 20 of 25 Posts