Overclock.net banner
7,361 - 7,380 of 10,210 Posts
Nog iemand met een luchtkoeler die een HS-temperatuur krijgt die 20ºC+ hoger is dan de volgende hoogste temperatuur na een goede gamesessie?

Ik ben bezig met Assassin's Creed Odyssey. Ik speel met alle graphics/eye-candy instellingen op maximaal 1440p en heb absoluut geen problemen met de framerate (soepel als boter), maar ik zie een piek HS-temperatuur die 97ºC bereikt. Maar liefst 23ºC hoger dan de volgende hoogste temperatuur. Ik vraag me af of de thermal pad mod die ik aan de achterkant heb gedaan de andere temperaturen laag houdt, wat het grotere dan normale verschil verklaart. Gedachten?

View attachment 2562757

Mijn VRAM draait niet zo snel. Onjuiste VRAM-snelheidsrapportage is een bekende bug die al meer dan een jaar bestaat. Het staat in enkele van de release notes van de vorige drivers.
Een hotspot temperatuur van 97°C voor Assassin's Creed Odyssey is te hoog. Ik heb deze game een paar weken geleden gespeeld met een Powercolor 6900 XT Red Devil en hij bereikte 85-90°C, ongeveer 20°C boven de maximale GPU-temperatuur. ACO verbruikt niet veel stroom, ongeveer 300 W, wat verklaart dat de hotspot vrij laag is.

Ik heb deze thread doorgenomen op zoek naar wat solide info over flashen.

Ik bezit een 6900XT referentie onder een EKWB waterblok met LM, net zoals ik mijn 6800XT referentie draaide voordat ik hem doodmaakte.

Max TimeSpy is ongeveer 23300 punten voordat ik een harde muur bereik. Ik heb geprobeerd met MPT te rommelen om er meer uit te halen. Maar behalve de vermogenslimieten laat het me niet veel andere dingen veranderen zonder in de bekende 500Mhz-modus te gaan.

Ik ben er volledig van op de hoogte dat het flashen van een XTXH bios niet werkt voor XTX-kaarten. Jays heeft net een flash-video gepost en er stond een bericht onder van een kerel genaamd Stefan Halter die beweerde dat het flashen van een LC bios hem wat winst opleverde.

Omdat ik volledig onder water zit en de temperaturen belachelijk laag zijn, zou ik bereid zijn om er iets op te flashen dat wat meer spanning etc. geeft. Misschien wat hogere geheugen OC etc.

Mijn vraag. Is het de moeite waard om een XTX LC bios (van bijvoorbeeld PowerColor, aangezien ik de Reference LC bios niet kan vinden) te flashen om wat meer dagelijkse prestaties eruit te halen? (Niet op zoek naar 25.000 punten op TimeSpy. Meer als wat meer speling in lijn met de XTXH en XTX LC uiltimate modellen.

En als het de moeite waard is, zou ik het onder Linux moeten doen om de vendor lock te omzeilen, toch? Of kan iemand mij een Reference LC bios bezorgen? (het staat niet op TechPowerUp).

Als het antwoord dan niet de moeite waard is. Hoe kan ik al deze vervelende AMD-beschermingen met MPT omzeilen? Wat ik ook verander, behalve de vermogenslimieten, resulteert in de beruchte 500Mhz-modus. Ik heb geprobeerd de gids op hardwareuxx.de voor Navi 21 te volgen. Zonder veel succes tot nu toe.

Zoals eerder gepost, draai ik een 6900XT direct naast een 3090 Strix in dezelfde behuizing (beide watergekoeld) in een werk-speel-build. De 3090 kan de 6900XT niet inhalen in reguliere TimeSpy, maar in TimeSpy Extreme & veel van 4K in het algemeen (en alle ray tracing), is het andersom. Zoals hieronder bij 25 C omgevingstemperatuur, is mijn 6900XT, zelfs bij gematigde voltages & w/downclocking etc, geen doetje, maar RTX 3090's gaan gewoon los in sommige dingen...dat alles gezegd hebbende, beide kaarten leveren meer bij de hoogste eye candy-instellingen dan zelfs een C1 OLED 4K/120Hz echt nodig heeft.
View attachment 2562800
Mijn fout, ik besefte niet dat de foto van de scores nooit was geplaatst. Mijn GPU-score is 11549. Een andere vriend met een rode duivel is 11505 En mijn andere vriend met een. Rode duivel (hij had geen geluk met de siliciumloterij) is 10910. Vriend met 3090 hoogste score is 11366. Dus we verslaan hem met een kleine hoeveelheid. Hij heeft echter problemen met zijn, denk ik (EVGA ftw 3) als hij zijn vermogenslimiet meer dan 107 en zijn klok op +105 zet, heeft hij een harde crash waarbij de pc uitschakelt. Hij heeft zijn PSU veranderd van een Corsair 850 naar de hx 1000 maar schakelt nog steeds uit

Mijn fout, ik besefte niet dat de foto van de scores nooit gepost was. Mijn GPU-score is 11549. Een andere vriend met een rode duivel heeft 11505 en mijn andere vriend met een. Rode duivel (hij had geen geluk met de siliciumloterij) is 10910. Vriend met 3090 hoogste score is 11366. Dus we verslaan hem met een kleine hoeveelheid. Hij heeft echter problemen met zijn (EVGA ftw 3) denk ik, als hij zijn vermogenslimiet meer dan 107 en zijn klok op +105 zet, heeft hij een harde crash waarbij de pc uitvalt. Hij heeft zijn PSU veranderd van een Corsair 850 naar de hx 1000 maar valt nog steeds uit
...afhankelijk van de versie van de EVGA FTW3 waren er enkele problemen met de PCB-stroomverdeling. Deze run hieronder met 3090 was handig (heb hogere) en is gebaseerd op dagelijkse/24-uurs kloksnelheden, omdat ik niet op zoek ben naar een 'race'. In ieder geval vind ik beide kaarten erg leuk, het is alleen zo dat ze verschillende sterke en zwakke punten hebben en over het algemeen beginnen 4K en ray tracing de 6900XT relatief meer te belasten.

...afhankelijk van de versie van de EVGA FTW3, waren er enkele problemen met de PCB-stroomverdeling. Deze run hieronder met 3090 was handig (heb hogere) en is gebaseerd op dagelijkse/24-uurs kloksnelheden, omdat ik niet op zoek ben naar een 'race'. In ieder geval vind ik beide kaarten erg leuk, het is alleen zo dat ze verschillende sterke en zwakke punten hebben en over het algemeen beginnen 4K en ray tracing de 6900XT meer te belasten.
View attachment 2562864
Verdomme, dat is een geweldige score. Hij heeft deze. We plagen hem gewoon graag, aangezien hij de enige Nvidia-eigenaar in de groep is.
Image

Korte vraag. Ik heb een 6950xt bios, maar ik weet dat ik het niet zonder problemen kan laden, maar ik heb een aantal van de geheugenfrequentiewaarden gekopieerd en geladen. Mijn geheugen zegt nu 3000mhz in plaats van 2150 in timespy. Is dit schadelijk? Geheugentemperaturen komen niet boven de 60c uit en het is nu ongeveer 77c in mijn pc-kamer. Temperaturen zijn meestal 55 voor geheugen

Ik woon in de buurt van een microcenter en de liquid devil 6900xt is daar voor 949 dollar...goedkoper dan de liquid devil 6800xt. En het lijkt erop dat het kopen van de liquid devil goedkoper is dan het kopen van de kaart en een waterblok afzonderlijk. Is het logisch om het op deze manier te doen of mis ik iets?

ik woon in de buurt van een microcenter en de liquid devil 6900xt is daar voor 949...goedkoper dan de liquid devil 6800xt. en het lijkt erop dat het kopen van de liquid devil goedkoper is dan het kopen van de kaart en een wb apart. is het logisch om het op deze manier te doen of mis ik iets?
Wat je ziet is correct. De prijzen duikelen momenteel met AMD, en zelfs binnen dezelfde merken worden hun kaarten van verschillende niveaus soms op een manier geprijsd die helemaal geen zin heeft. De RX 6900 XT Liquid Devil Ultimate begon vorig jaar vroeg in de Dallas Micro Center voor $2599. Ze lagen meer dan drie maanden in de schappen, zoals het hoort. Goed om te zien dat ze in de buurt van redelijke prijzen komen.

Houd de dingen gewoon goed in de gaten, en als je een deal ziet die volgens jou goed is en die past bij je use-case, ga er dan voor.

• Rep+
Reactions: Luggage
Ik ben er vrij zeker van dat deze vraag al vaak is gesteld, maar is het mogelijk om de power color ultimate bios op een gewone 6900xt te flashen? Zo ja, hoe wordt het meestal gedaan? Laat maar, ik zie dat het niet mogelijk is zonder problemen, omdat parameters vast komen te zitten. Ik denk dat ik gewoon wacht tot de 7900xt arriveert en overstap.

Weten jullie of hwinfo nauwkeurig is in het uitlezen van de werkelijke GPU-spanning? Ik krijg twee zeer verschillende waarden tussen gpu-z en hwinfo64. Als ik 1293 mV instel in MPT, dan zegt GPU-z 1,293 V onder belasting, maar hwinfo64 zegt dat het 1,23 V is. Het lijkt erop dat de hwinfo64-meting nauwkeuriger zou moeten zijn, omdat ik betwijfel of mijn GPU daadwerkelijk 1,293 V gebruikt.

Mensen, ik heb een probleem waar ik gek van word o_O.

Ik heb mijn gigabyte 6900 XT verkocht om een Powercolor 6950 XT red devil te kopen. Zoals gewoonlijk besloot ik de thermische pads te vervangen en vloeibaar metaal (conductonaut) aan te brengen. Ik gebruik nog steeds de Red Devil luchtkoeler.

Het probleem dat ik krijg is dat de heatsink geen contact maakt met de gpu-die en er zit niets in de weg. Ik heb 30$ verspild aan meerdere thermische pads door ze te verwijderen, te vervangen etc. En niets maakt een verschil.

Als ik een zaklamp op de andere kant van de kaart zet, kan ik het licht zien als ik voorzichtig kijk tussen de gpu-die en de heatsink.

Dus wat doe ik verkeerd? Ik heb het geprobeerd met thermische pads, zonder, met een zeer dunne laag LM en een dikke laag ervan (wat lijkt te helpen, hotspot furmark direct 115°C in plaats van direct uitschakelen vanwege te veel hitte..)

De spacers waar de bouten doorheen gaan, raken de pcb niet. Maar ik neem aan dat het zo moet zijn. De veerschroeven zijn rommel omdat ze niet gemaakt zijn om meerdere keren te worden gebruikt. Lol, ik heb ze zelfs zo strak aangedraaid dat er een bout in de schroefdraad brak. Ik heb er 20 nieuwe besteld bij Amazon en ik heb ze nu. De schroefdraden zijn gelukkig van de andere kant open, dus het verwijderen van de gebroken bout was helemaal geen probleem.

Heeft iemand een Red Devil en kun je me alsjeblieft een foto sturen van de kant waar de spacers van de gpu zitten?

Ik werd zelfs zo boos omdat deze GPU al 2 weken in deze staat verkeert dat ik per ongeluk de GPU-header heb gebroken -.- (onder MJ1005 op pcb). Weet iemand hoe deze header heet zodat ik een nieuwe kan bestellen en hem op zijn plaats kan solderen?

Ik zal binnenkort foto's plaatsen (ben nu niet thuis).
Ik heb meegemaakt wat jij nu meemaakt. Ik denk dat ik mijn Red Devil kaart 30+ keer opnieuw heb gemonteerd en altijd meer krassen kreeg op de luchtkoeler/heatsink etc. Maakte me woedend en ik heb ongeveer 70€ uitgegeven aan de thermische pads en pasta etc. Het is een eindeloze lus. Uiteindelijk kon ik niet achterhalen waarom de heatsink geen goed contact maakte, en net als jij schoten de temperaturen meteen omhoog naar 115C, of soms kon ik ze rond de 90C houden. Uiteindelijk heb ik hem watergekoeld en een custom loop gebouwd, incl. 5600X erin. Ben al een jaar blij met de waterkoeling, het is een degelijke kaart die overklokt naar 2650mhz en 2100mhz, de temperaturen blijven nu goed onder controle, hotspot rond 70-78C afhankelijk van de omgevingstemperatuur, gaat tot 90C door hoe vochtig en heet ons appartement hier in Tokio wordt. Die 90C is op een dag van 40C-42C. De temperaturen zijn fantastisch als de omgevingstemperatuur rond de 22C is, hotspot meestal 70-75C tijdens timespy, die ongeveer 23600 punten scoorde, maar met de nieuwste drivers gaat het tot 23300 punten. Dat is ongeveer 5% sneller dan 6950XT stock, dus ik ben er blij mee!

Ik heb meegemaakt wat jij nu meemaakt. Ik denk dat ik mijn Red Devil-kaart 30+ keer heb gedemonteerd en weer in elkaar heb gezet, en altijd meer krassen kreeg op de luchtkoeler/koelribben enz. Ik werd er woedend van en ik heb ongeveer 70 euro uitgegeven aan de thermische pads en pasta enz. Het is een eindeloze lus. Uiteindelijk kon ik niet achterhalen waarom de koelribben geen goed contact maakten, en net als jij schoten de temperaturen meteen omhoog naar 115C, of soms kon ik ze rond de 90C houden. Uiteindelijk heb ik hem watergekoeld en een aangepaste loop gebouwd, incl. 5600X erin. Ben al een jaar blij met de waterkoeling, het is een degelijke kaart die overklokt tot 2650 mhz en 2100 mhz, de temperaturen blijven nu goed onder controle, hotspot rond de 70-78C afhankelijk van de omgevingstemperatuur, gaat tot 90C door hoe vochtig en heet ons appartement hier in Tokio wordt. Die 90C is op een dag van 40C-42C. De temperaturen zijn fantastisch als de omgeving rond de 22C is, hotspot meestal 70-75C tijdens timespy, die ongeveer 23600 punten scoorde, maar met de nieuwste drivers gaat het omhoog naar 23300 punten. Dat is ongeveer 5% sneller dan 6950XT stock, dus ik ben er blij mee!
Ziet er naar uit dat je rig hier in Ierland wonderen zou verrichten. Het wordt hier niet zo warm.

• Rep+
Reactions: ptt1982
De definitie van een CPU-bottleneck.

Mijn nieuwe 5800x3d Stock gecombineerd met mijn Liquid Devil Ultimate (Stock) vs. mijn oude 2700x + 2,8 GHz overgeklokte 2160 MHz geheugen OC LQU 6900xt op hetzelfde moederbord / hetzelfde RAM

View attachment 2562927
Er is ongeveer 300 MHz GPU-kloksnelheid verschil tussen de oude en de nieuwe. Kun je de GPU-kloksnelheid een beetje verlagen om overeen te komen met de oude test en opnieuw uitvoeren?
Ook, is er een reden waarom de grafische test 1 zo'n enorme toename liet zien, maar de grafische test 2 geen?

Dit is erg handig als we een bijna perfecte appels-met-appels vergelijking kunnen krijgen. Wat waren de CPU-kloksnelheden ingesteld op, oud vs. nieuw? Waren er statische OC-instellingen of liet je de CPU's gewoon 'hun ding doen'?

Nogmaals bedankt voor het plaatsen. Ik ga upgraden naar een AM5-platform vanaf mijn verouderde Z370 en ben op zoek naar een mooie boost in de algehele prestaties, zo niet specifiek graphics. Hoewel ik hoop dat het platform de GPU in staat zal stellen om gemiddeld een paar meer FPS eruit te halen. ;)

Ik heb meegemaakt wat jij nu meemaakt. Ik denk dat ik mijn Red Devil-kaart meer dan 30 keer heb gedemonteerd en weer in elkaar heb gezet, en altijd meer krassen op de luchtkoeler/koelribben etc. kreeg. Ik werd er gek van en ik heb ongeveer 70€ uitgegeven aan de thermische pads en pasta etc. Het is een eindeloze lus. Uiteindelijk kon ik niet achterhalen waarom de koelribben geen goed contact maakten, en net als jij schoten de temperaturen meteen omhoog naar 115C, of soms kon ik ze rond de 90C houden. Uiteindelijk heb ik hem watergekoeld en een custom loop gebouwd, incl. 5600X erin. Ben al een jaar blij met de waterkoeling, het is een degelijke kaart die overklokt naar 2650mhz en 2100mhz, de temperaturen blijven nu goed onder controle, hotspot rond de 70-78C afhankelijk van de omgevingstemperatuur, gaat tot 90C door hoe vochtig en heet ons appartement hier in Tokio wordt. Die 90C is op een dag van 40C-42C. De temperaturen zijn fantastisch als de omgeving rond de 22C is, hotspot meestal 70-75C tijdens timespy, die ongeveer 23600 punten scoorde, maar met de nieuwste drivers gaat het naar 23300 punten. Dat is ongeveer 5% sneller dan 6950XT stock, dus ik ben er blij mee!
Deze koeler is een echte pijn om mee te werken. Weer thermische pads gekocht. Weer conductonaut aangebracht. 8 nylon ringen op alle veerbouten geplaatst die je zo strak hebt aangedraaid dat ik alle schroeven heb verdraaid. Ik deed dit expres om zoveel mogelijk druk uit te oefenen.

Raad eens... Temperaturen zijn oké. Stock was beter.

Mijn hotspot is hetzelfde als de stock hotspot, maar de gpu-temperatuur is hoger dan de stock gpu-temperatuur. De delta tussen de hotspot en de gpu is een stuk lager, maar de gpu-temperatuur is helaas hoger.

Ik kan de kaart niet meer in elkaar zetten vanwege de verdraaide bouten. Ik moet ze in de toekomst uitboren. Ik denk er ook over om weer een volledige custom loop te maken.

Een hotspot-temperatuur van 97°C voor Assassin's Creed Odyssey is te hoog. Ik heb deze game een paar weken geleden gespeeld met een Powercolor 6900 XT Red Devil en hij bereikte 85-90°C, ongeveer 20°C boven de maximale GPU-temperatuur. ACO verbruikt niet veel stroom, slechts ongeveer 300 W, wat verklaart dat de hotspot vrij laag is.
Bedankt. Ik weet niet zeker wat ik er op dit moment aan kan doen. Waarschijnlijk gewoon de beperkingen van de standaard grafiet-TIM op de kern.
Ik zal de kaart waarschijnlijk uit elkaar halen om de TIM zowel aan de voorkant als aan de achterkant opnieuw te doen, maar ik kan het nu niet doen. Misschien over 1-2 maanden.

Deze koeler is echt een ramp om mee te werken. Heb weer thermische pads gekocht. Weer conductonaut aangebracht. 8 nylon ringen op alle veerbouten geplaatst die ik zo strak heb aangedraaid dat ik alle schroeven heb verdraaid. Ik heb dit expres gedaan om zoveel mogelijk druk uit te oefenen.

Raad eens... Temperaturen zijn oké. Stock was beter.

Mijn hotspot is hetzelfde als de stock hotspot, maar de gpu-temperatuur is hoger dan de stock gpu-temperatuur. De delta tussen de hotspot en de gpu is een stuk lager, maar de gpu-temperatuur is helaas hoger.

Ik kan de kaart niet meer in elkaar zetten vanwege de verdraaide bouten. Ik moet ze in de toekomst uitboren. Ik denk er ook over om weer volledig custom loop te gaan.
Verdomme, sorry dat je het zo moeilijk hebt. Ik heb uiteindelijk nieuwe schroeven gekocht van eBay omdat ik een van de schroeven heb gestript door mijn eerste keer uit elkaar te halen te strak aan te draaien. Echt verbaasd dat je temperaturen niet beter zijn. Ik heb de mijne opnieuw ingesmeerd met een goedkope amazon-pasta, wat syy (weet de naam niet meer), maar het is nu mijn favoriete pasta. Draait 365 pl de extra 15% (418 is wat hwinfo liet zien op timespy extreme run) en mijn gemiddelde GPU-temperatuur is 60 en hotspot gemiddeld rond de 82 met een maximum van 93. Ik wil hem zo graag waterkoelen, maar tot ik de mem en voltage goed kan ontgrendelen, vind ik het zonde. Als ik game, zie ik zelden 60c en mijn kamer is 76f Ambient op een goede dag

De temperaturen blijven nu goed onder controle, hotspot rond 70-78C afhankelijk van de omgevingstemperatuur, gaat tot 90C door hoe vochtig en heet ons appartement hier in Tokio wordt. Die 90C is op een dag van 40C-42C. De temperaturen zijn fantastisch als de omgeving rond de 22C is, hotspot meestal 70-75C tijdens timespy, die ongeveer 23600 punten scoorde, maar met de nieuwste drivers gaat het tot 23300 punten. Dat is ongeveer 5% sneller dan 6950XT stock, dus ik ben er blij mee!
Jeetje. Misschien ook een fatsoenlijke airco kopen, na duizenden aan een pc te hebben uitgegeven...

Ik had vergelijkbare problemen met de 6750 XT Red Devil en slecht contact na het vervangen van de thermische pasta. Ik kon er nooit echt achter komen waarom.
Ik denk dat de 6900 XT-versie een vergelijkbaar mechanisme gebruikt en hetzelfde probleem heeft. Uiteindelijk heb ik de mijne teruggestuurd en een andere gekregen en ben ik de tweede keer gewoon bij de standaardtoepassing gebleven. Het was teleurstellend, want ik wilde er vloeibaar metaal op doen, maar het maakte gewoon niet goed genoeg contact om verbetering te zien en het werd erger. Ik heb ook ringen geprobeerd, maar het leek nauwelijks verschil te maken.

7,361 - 7,380 of 10,210 Posts